Mitä tapahtuu turvetuotantoalueilla tänään ja huomenna?

SijaintiKelankaari 4, Kankaanpää
Kunnonlähde Kankaanpää, Neuvotteluhuone Alakaari
Ajankohta24.4.2024 14.00–17.00
Ilmoittautumisaika päättyy 22.4.2024,20.55
Kielisuomi
PääsymaksuMaksuton tapahtuma
Tule kuulemaan ja kertomaan mitä turvetuotannossa tapahtuu Suomessa ja Satakunnassa! Tilaisuus on suunnattu turvetuotannon parissa toimiville yrittäjille sekä turvealan kuljetus- ja koneyrityksille. Puheenvuorojen jälkeen on mahdollisuus kertoa omia näkemyksiä ja tarpeita tilanteesta sekä jatkosta ja jäädä keskustelemaan muiden osallistujien kanssa.

- Avaus, Petri Linna ja Minna Haapakoski, Tampereen yliopisto, Pori
- Turvetuotannon tilanne Suomessa, Hanna Haavikko, Suomen Turvetuottajat ry;
- Turvetuotanto Satakunnassa, Virve Hindström, MTK Satakunta
- Muuttuvat suomaat –Monipuolista tietoa liiketoiminnan tueksi, Reeta Hautaniemi, Turun yliopiston Kauppakorkeakoulu, Pori
- Käyttöliittymä urakoiden suunnittelun apuna, Petri Linna, Jari Pohjola, Tampereen yliopisto, Pori
- Biovahva, Ville Kangasniemi, Pyhäjärvi-instituutti
- Robocoast eDIH: TKI-palveluita yrityksille, Tarmo Lipping, Tampereen yliopisto, Pori
- Yhteinen keskustelu jatkosta

Tilaisuus on osa Tampereen yliopiston Ojitettujen suomaiden sekä kosteikkojen vettäminen ja ennallistaminen uusin menetelmin -hanketta sekä Tampereen yliopiston ja Pyhäjärvi-instituutin Turvetuotantoalueiden ennallistamisen ja päästöjen vähentämisen selvitykset ja pilotoinnit -hanketta.

Euroopan unionin osarahoittama logo

Satumaa, Syke, Turun yliopisto ja Pyhäjärvi Instituutin logot