TTA-55050 Markkinoinnin ja asiakastyön johtaminen, 5 op
Marketing Management Practices

Lisätiedot

Opintojakson toteutustavasta (harjoitusryhmät ja -työt) johtuen, toteutuskerran osallistujamäärää saatetaan joutua rajaamaan.
Ei toteuteta lukuvuonna 2016-2017.

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Opetus

Toteutuskerta Periodi Vastuuhenkilö Suoritusvaatimukset
TTA-55050 2016-01 - Tommi Mahlamäki
Mika Ojala
Harjoitustilaisuudet, harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja. Kurssilla ei järjestetä tenttiä.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa teollisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja ymmärtää näihin liittyviä haasteita. Opiskelija tuntee erityyppisiä teollisessa markkinoinnissa käytettäviä toimintatapoja, menetelmiä sekä työkaluja, ymmärtää näiden merkityksen yllä mainittuihin haasteisiin vastaamisessa ja osaa soveltaa näitä liiketoiminnan kehittämisessä.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Teollisen markkinoinnin erityispiirteet ja haasteet.  Teorian ja käytännön näkökulma teolliseen markkinointiin ja sen johtamiseen.  Kurssilla käytettyjen case-asetelmien sisältö. 
2. Teollisen markkinoinnin johtamisen sisällön soveltaminen käytännössä.  Työkalujen erot ja yhtäläisyydet.  Erilaisten valintojen vaikutus. 
3. Työkalujen perusteiden hallinta.     

Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi

Kurssilla ei ole tenttiä. Arvosana perustuu kurssin viikkoharjoituksiin ja harjoitustyöhön.

Arvosteluasteikko:

Arvosteluasteikko on numeerinen (0-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Lisätiedot Tenttimateriaali
Luentokalvot             Ei   
Muu kirjallisuus           Artikkelipaketti   Ei   

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-52020 B2B-Markkinointi Pakollinen   1

1 . Vaihtoehtoinen poistuneiden opintojaksojen "TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi" ja "TETA-2306 Business Market Management" kanssa.



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TTA-55050 Markkinoinnin ja asiakastyön johtaminen, 5 op TTA-55040 Markkinoinnin johtaminen, 5 op  

Päivittäjä: Pulkkinen Johanna, 14.04.2016