TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät, 5 op
Methods in Futures Studies
Toteutuskerta TLO-45030 2019-01
Kuvaus
Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet tulevaisuudentutkimuksen menetelmien ymmärtämiseen ja soveltamiseen. Lisäksi perehdytään monitieteisyyden haasteisiin ja mahdollisuuksiin. Lähiopetus keväällä 2020 (periodissa IV) on keskustakampuksella. Keskustakampuksen opiskelijat ilmoittautuvat opintojaksolle ristiinopiskelun (https://intra.tuni.fi/handbook/4646/4653/4705?page=3175) kautta ja Hervannan kampuksen opiskelijat normaalisti POP:n kautta.
Opetus
Periodi | 4 |
Opetusmuodot | Monimuoto-opetus |
Vastuuhenkilö | Markus Pöllänen |
Arvosteluasteikko
Arvosteluasteikko on numeerinen (0-5)
Suoritusvaatimukset
Osallistuminen lähiopetukseen ja oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen.
Kohderyhmät
DI- ja arkkitehtiopiskelijat , Jatkotutkinto-opiskelijat
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 09.03.2020 | 12:00 - 15:00 |
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 16.03.2020 | 12:00 - 15:00 |
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 23.03.2020 | 12:00 - 15:00 |
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 30.03.2020 | 12:00 - 15:00 |
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 06.04.2020 | 12:00 - 15:00 |
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 20.04.2020 | 12:00 - 15:00 |
TLO-45030 Tulevaisuudentutkimuksen menetelmät/O/01 | Mon 27.04.2020 | 12:00 - 15:00 |
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | Lisätiedot | Kieli | Tenttimateriaali |
Kirja | Miten tutkimme tulevaisuuksia? | Osmo Kuusi, Timo Bergman & Hazel Salminen | Tulevaisuudentutkimuksen seura ry, Acta Futura Fennica 5. Tampere, 2013 | Suomi | Ei | |
Kirja | Tulevaisuudentutkimus. Perusteet ja sovellukset. | Kamppinen, Matti & Kuusi, Osmo & Söderlund, Sari | Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia 896. Toinen painos, 2003. Helsinki. | Suomi | Ei | |
Muu kirjallisuus | Opintojakson sähköisessä oppimisympäristössä jaettava materiaali | Suomi | Ei |