PLA-56200 Business to Business -markkinointi, 5 op
Business to Business Marketing
Lisätiedot
Porin opetustarjonnassa, mutta mahdollista myös suorittaa etäopiskeluna itsenäisesti verkkomateriaalin avulla. Kurssilla käytetään moodlea. Monimuotoinen toteutustapa. Kurssin voi suorittaa tentillä tai opintopäiväkirjalla. Luennot ovat videotallenteita, joita opiskelijat voivat itsenäisesti katsoa.
Vastuuhenkilö
Tapio Salminen
Opetus
Toteutuskerta | Periodi | Vastuuhenkilö | Suoritusvaatimukset |
PLA-56200 2019-01 | 3 |
Tapio Salminen |
Hyväksytysti suoritettu harjoitustyö ja opintopäiväkirja kurssimateriaaleista tai hyväksytysti suoritettu harjoitustyö ja tentti. |
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa määritellä yritysten välisen markkinoinnin erityispiirteet. Hän tunnistaa business-suhteet ja -verkostot. Opiskelija kykenee vertailemaan strategisia alliansseja ja jakelutieratkaisuja. Hän osaa kertoa mm. markkinoinnin johtamisen suunnittelusta, kehittämisestä ja muutoksista. Opiskelija osaa analysoida käytännön harjoitustöitä ja soveltaa tietojaan sekä tehdä johtopäätöksiä. Opiskelija osaa suunnitella markkinointia ja tehdä päätöksiä markkinointitoimenpiteistä turbulenttisessa kilpailuympäristössä.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Yritysten välisen kaupankäynnin merkitys yhteiskunnassa. | ||
2. | Yrityksen toimintaympäristö ja suhteet sidosryhmiin. | ||
3. | Markkinoinnin merkitys yrityksen liiketoiminnassa. | ||
4. | Asiakassuhteiden luominen, ylläpitäminen ja kehittämisen merkitys yritykselle. | ||
5. | Erottautumisen merkitys muihin yrityksiin liiketoiminnassa. |
Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi
Hyväksytty opintopäiväkirja kurssimateriaaleista.
Arvosteluasteikko:
Arvosteluasteikko on numeerinen (0-5)
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Lisätiedot | Tenttimateriaali |
Kirja | Business-to-Business Marketing: Analysis and Practice | Vitale, Giglierano, Pfoertsch | 978-0-13-247905-9 | Kyllä | ||
Kirja | Sales Management: Principles, Process and Practice | Donaldson Bill | 978-0-333-99851-9 | Kyllä | ||
Luentokalvot | Business to Business markkinointi | Tapio Salminen | Kyllä |
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
PLA-56200 Business to Business -markkinointi, 5 op | TETAP-6200 Business to Business markkinointi, 5 op |