Opinto-opas 2005-2006

KMT-6506 FASHION LOGISTICS AND BRAND MANAGEMENT, 7 op
Fashion Logistics and Brand Management

Opintojakson vastuuhenkilö
Heikki Mattila

Opettajat
Prof. Heikki Mattila
Ins. Jan Carlsson

Toteutuskerrat
Toteutus 1
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä Opetuskieli
Luento 12 h/vko - - - - - Vain englanniksi
Harjoitus 10 h/vko - - - - - Vain englanniksi
Tentti   Suomeksi, pyydettäessä englanniksi
Harjoitustyö   Yhteensä: 20 h  
(Lukuvuoden 2005-2006 aikataulu)

Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää miten teva-alan hankinta- ja arvoketju toimii, mitkä ovat kriittisiä menestystekijöitä ja miten tuloksia mitataan.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Osto ja hankinta strategiat.       
2. Kriittiset menestystekijät ja mittarit.       
3. Hankintamatriisien suunnittelu. Toimintoajan merkitys menestymisen kannalta.       
4. Hankintaketjun mallintamisen ymmärtäminen.       
5. Brandin rakentaminen ja sen merkitys koko arvoketjussa.       

Suoritusvaatimukset
Kirjallinen tentti ja hyväksytyt harjoitukset

Opintojakson arviointikriteerit
Exam and approved case exercise

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL,painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Kirja Quick Response: Managing the Supply Chain to Meet Consumer Demand Bob Lowson, et al     Kyllä  Englanti 
    Opintomoniste Fashion Logistics Heikki Mattila     Kyllä  Englanti 

    Huomautuksia
    Luennoidaan joka toinen vuosi.

  • Opintojakson osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan.
  • Opintojakso soveltuu jatko-opinnoiksi.
  • Opintojaksokorvaavuus
    3004900 Management of the Fashion Supply Chain

    Viimeksi muokattu 09.05.2005
    MuokkaajaNina Ojala