Opinto-opas 2005-2006

TETA-5320 MARKKINOINNIN JOHTAMINEN JA GLOBAALIT VERKOSTOT, 4 op
Marketing Management and Global Networks

Opintojakson vastuuhenkilö
Olavi Uusitalo

Opettajat
Olavi Uusitalo, prof., FB213

Luentoajat ja -paikat
Per I: Tiistai 14 - 17, K1703
Per I: Keskiviikko 11 - 14, K1703

Toteutuskerrat
Toteutus 1
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä Opetuskieli
Luento 4 h/vko - - - - - Vain suomeksi
Harjoitus 1 h/vko - - - - - Vain suomeksi
(Lukuvuoden 2005-2006 aikataulu)

Tavoitteet
Antaa kuvan pitkäaikaisten suhteiden merkityksestä yrityksen kilpailukyvyn kehittämisessä. Tarkastella verkostojen merkitystä ja niiden johtamista maailmanlaajuisessa liikeotiminnassa.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Tunnistaa kulutusmarkkinoinnin ja teollisten tuotteiden markkinoinn erot. Kyky ymmärtää ja analysoida erilaisia suhteita ja verkostoja ja niiden merkitykstä yritysken resurssipohjan ja ydinkilpailukyvyn muodostamisrssa       
2. Ymmärtää tekijöitä, jotka vaikuttavat markkionintisuhteiden ja verkostojen luonteeseen ja kehittymiseen. Kykyä sisällyttää suhteiden ja verkostojen kehittämisen yrityksen markkinointi-strategiaan ja markkinoinnin johtamiseen       
3. Ymmärtää yhteistyön merkityksen ja roolin toimittajien ja markkinointikanavan hallinnassa, teknologisissa liitoumissa ja kansainvälisillä markkinoilla.       
4. Antaa valmiuksia valita joko itse tekeminen tai ulkoistaminen välillä (tehdä vai teettää), kun markkinointi- ja tuotantotoimenpiteitä organisoidaan.       

Suoritusvaatimukset
Tentti ja hyväksytysti suoritetut harjoitukset

Opintojakson arviointikriteerit
Hyväksytysti suoritetut harjoitukset ja hyväksytysti suoritettu tenttin kurssimateriaalista

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL,painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Opintomoniste         Kyllä  Suomi 

    Esitiedot
    Tunnus Nimi OP P/S
    TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet 4 Pakollinen
    TETA-1300 Markkinointi 4 Pakollinen

    Huomautuksia

  • Opintojakso soveltuu jatko-opinnoiksi.
  • Opintojaksokorvaavuus
    2905030 Markkinointi ja verkostotalous

    Opintojakson kotisivu

    Viimeksi muokattu 11.05.2005
    MuokkaajaSanna Vauranoja