|
ELE-4220 ELEKTRONIIKAN UUDET VALMISTUSMENETELMÄT, 4 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Pauliina Mansikkamäki
Toteutuskerrat
Vastuuhenkilöt: |
|
Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
Luento | - | - | - | 2 h/per | 2 h/per | - |
Tentti |
Tavoitteet
Tavoitteena on perehdyttää opiskelija elektroniikan uusiin valmistusmenetelmiin sekä niiden hyödynnettävyyteen. Pääpaino on painettavassa elektroniikassa.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Tavoitteena on esitellä opiskelijoille painettavan elektroniikan ja muiden additiivisten teknologioiden hyödynnettävyyttä elektroniikan valmistamisessa. |   | |
2. | Nanomateriaalien perusteet ja painettavan elektroniikan materiaalit. | Yksityiskohtaisemmin johteet, eristeet, puolijohteet sekä käytetyt substraattimateriaalit. | |
3. | Additiiviset prosessit, kuten inkjet ja eri painoprosessit. | Laserin hyödynnettävyys additiivisten teknologioiden kanssa. | |
4. | Uusien tuotantoteknologioiden vaikutus suunnitteluun sekä rakenteisiin. |   |
Suoritusvaatimukset
Tentti ja hyväksytysti suoritettu harjoitustyö
Opintojakson arviointikriteerit
Esitiedot
Tunnus | Nimi | OP | P/S |
ELE-4100 | ELE-4100 Elektroniikan tuotantotekniikka | 4 | Pakollinen |
ELE-4200 | ELE-4200 Elektroniikan materiaalit | 5 | Pakollinen |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Huomautuksia
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- harjoitus-, ryhmä- tai laboratoriotöiden työstämisessä
- harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
- asioiden ja ilmiöiden havainnollistamisessa esim. animaatiot, demot, simulaatiot, videoleikkeet
- vuorovaikutuksessa ja keskusteluissa mm. verkkokeskustelut, chat
- opintojaksolla on käytössä oppimisalusta: Moodle
- Lähiopetuksen osuus: 24 %
- Etäopetuksen osuus: 5 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 71 %
Kurssilla on luentosarja ja harjoitustyö. Harjoitustyö on kaksivaiheinen. Ensimmäisessä vaiheessa opiskelija kerää aineiston annetusta aiheesta, jonka jälkeen on välinäyttö ja pohdintatehtävien antaminen. Pohdintatehtävän tavoitteena on ohjata opiskelija analysoimaan kriittisesti uusista teknologioista ja niiden mahdollisuuksista julkaistua tietoa.
Opetusmuodot | Tuntia |
Luennot | 30 |
Seminaarityöt | 32 |
Tieto- ja viestintätekniikan käyttö | 16 |
Muu mitoitettu | Tuntia |
Uudet työkalut ja menetelmät | 3 |
Tenttiin valmistautuminen | 18 |
Tentti/välikokeet | 3 |
Kaikki yhteensä | 102 |
Opintojakson opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Viimeksi muokattu | 09.02.2007 |
Muokkaaja | Pauliina Mansikkamäki |