|
LIKU-3430 LENTOLIIKENNE JA LENTOASEMAT, 3 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Jorma Mäntynen
Opettajat
Jorma Mäntynen
vierailevia luennoitsijoita
Luentoajat ja -paikat
Per IV: Torstai 14 - 17, F PIENI SALI 1
Toteutuskerrat
Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
Luento | - | - | - | 3 h/vko | - | - |
Tentti |
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää, mistä elementeistä lentoliikennejärjestelmä muodostuu ja mitkä ovat sen toimintaperiaatteet.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Lentoliikenne osana liikennejärjestelmää | Lentoyhtiöiden strategisen ja operatiivisen toiminnan perusteet | Lentoliikenteen teknisiä järjestelmiä |
2. | Lentoliikenteen toimintaperiaatteet |   | |
3. | Matkustajaliikenteen ja lentorahdin ominaispiirteet |   | |
4. | Lentoasemien infrastruktuuri ja toimintaperiaatteet |   |
Suoritusvaatimukset
tentti tai portfolio
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Opintomoniste | Lentoliikenne ja lentoasemat | Rauhamäki & Mäntynen & Mäkelä & Sinisalo & Kalenoja | 952-15-1557-0 | Liikenne- ja kuljetustekniikan laitoksen opetusmoniste 40; myynti: Juvenes Kirjakauppa | Kyllä | Suomi |
Esitiedot
Tunnus | Nimi | OP | P/S |
LIKU-1100 | LIKU-1100 Logistiikka ja kuljetusjärjestelmät | 3 | Pakollinen |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- Lähiopetuksen osuus: 50 %
- Etäopetuksen osuus: 0 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 50 %
Opetusmuodot | Tuntia |
Luennot | 54 |
Muu lähiopetus | 12 |
Oppimateriaali | |
Opetusmuotojen mitoitukseen sisältyy seuraavan opetusmateriaalin käyttö: | |
Kurssimateriaali |
Muu mitoitettu | Tuntia |
Tenttiin valmistautuminen | 12 |
Tentti/välikokeet | 3 |
Kaikki yhteensä | 81 |
Viimeksi muokattu | 13.06.2006 |
Muokkaaja | Tommi Mäkelä |