|
TEL-1360 SÄHKÖMOOTTORIKÄYTÖT, 5 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Tapani Nurmi
Luentoajat ja -paikat
Per IV: Tiistai 8 - 10, SE201
Per IV: Perjantai 8 - 10, SE201
Toteutuskerrat
Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
Luento | - | - | - | 4 h/vko | - | - |
Harjoitus | - | - | - | 2 h/vko | - | - |
Tentti |
Tavoitteet
Erityyppisten moottorikäyttöjen rakenteen ja toiminnan ymmärtäminen.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | DC-, epätahti- ja tahtimoottorikäyttöjen rakenteen ja toiminnan ymmärtäminen. |   | |
2. | Moottorikäytön kuormitusmomentin ja liiketilan laskeminen. |   | |
3. | Moottorin lämpenemän laskenta ja moottorin valinta. |   | |
4. | Moottorikäytön suojaus. |   | |
5. | Moottorikäyttöjen ohjaus- ja säätömenetelelmät yleisellä tasolla. |   |
Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritettu tentti luentojen ja harjoitusten sisällöstä.
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Opintomoniste | Sähkömoottorikäytöt | Salo, M. | S-kilta myy | Kyllä | Suomi |
Esitiedot
Tunnus | Nimi | OP | P/S |
TEL-1040 | TEL-1040 Tasasuuntaajat | 5 | Suositeltava |
TEL-1120 | TEL-1120 Vaihtosuuntaajat | 5 | Suositeltava |
TEL-1320 | TEL-1320 Sähkömoottorit | 5 | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- Lähiopetuksen osuus: 30 %
- Etäopetuksen osuus: 0 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 70 %
Luennot ja harjoitukset vapaaehtoisia
Opetusmuodot | Tuntia |
Luennot | 84 |
Harjoitukset | 24 |
Oppimateriaali | Tuntia |
Opintomoniste | 14 |
Muu mitoitettu | Tuntia |
Tentti/välikokeet | 3 |
Kaikki yhteensä | 125 |
Opintojakson opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Opintojaksokorvaavuus
7801500 Sähkömoottorikäytöt
Viimeksi muokattu | 03.07.2006 |
Muokkaaja | Marja Oksavuori |