Opintojaksot  
|Tutkinnot| |Opintokokonaisuudet| |Kaikki| |Jatko| |KV|

Opinto-opas 2006-2007

TETA-5310 MARKKINOINTITUTKIMUS, 4 op
Marketing Research

Opintojakson vastuuhenkilö
Seppo Laukkanen

Luentoajat ja -paikat
Per I: Perjantai 9 - 16, F KAPPELISALI
Per I: Perjantai 9 - 16, FA217

Toteutuskerrat
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä
Harjoitus 3+ h/vko 3+ h/vko 3+ h/vko 3+ h/vko 3+ h/vko -
(Lukuvuoden 2006-2007 aikataulu)

Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on oppia markkinatutkimuksen merkitys ja käyttö yrityksen päätöksenteossa. Toisena tavoitteena on sisäistää markkinatutkimusprosessi ja erityisesti sen tärkeimmät vaiheet.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Markkinatutkimuksen käyttö ja merkitys yrityksen päätöksenteossa       
2. Markkinatutkimusprosessi ja eteneminen  Tunnistaa prosessin kriittiset vaiheet    
3. Markkinatutkimuksessa tehtävien valintojen perusteet  Jonkin menetelmän soveltaminen käytännön ongelmatilanteeseen    
4. Ymmärtää kysymiseen liittyvät vaikeudet ja ongelmat  Jonkin kyselymenetelmän soveltaminen käytännön ongelmatilanteeseen    

Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritettu harjoitustyö

Opintojakson arviointikriteerit

  • Opintojakson arviointi perustuu ryhmätyönä tehtävän harjoitustyön onnistumiseen. Kriteereinä toimivat: toimeksiantajan tyytyväisyys, prosessin toimivuus, kommunikointi työn ohjaajan kanssa ja työn loppuraportti.

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Kirja Hyvä raportti Aaltonen, Korsman, Laukkanen       Ei ole  Suomi 

    Esitiedot
    Tunnus Nimi OP P/S
    TETA-1300 TETA-1300 Markkinointi 4 Pakollinen
    TETA-2300 TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi 4 Pakollinen

    Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)

    Huomautuksia

    Kurssilla ei ole tenttiä.

    Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa

  • Opintojaksolla hyödynnetyt tieto- ja viestintätekniikat
  • - tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
    - harjoitus-, ryhmä- tai laboratoriotöiden työstämisessä
    - harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
    - opintojaksolla on käytössä oppimisalusta: Moodle

  • Arvioitu opintojakson toteutustapa
  • - Lähiopetuksen osuus: 30 %
    - Etäopetuksen osuus: 5 %
    - Opiskelijan itseopiskelun osuus: 65 %

    Mitoitus
    OpetusmuodotTuntia
    Luennot 36
    Harjoitustyöt 70
    Kaikki yhteensä 106

    Opintojakson opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

  • Oppiminen perustuu omakohtaiseen markkinatutkimusprosessin läpikäymiseen, jota tuetaan järjestelmällisellä ohjauksella.

  • Opintojaksokorvaavuus
    2905020 Markkinatutkimus ja markkinoinnin suunnittelu

    Opintojakson kotisivu

    Viimeksi muokattu 27.02.2006
    MuokkaajaSanna Nokelainen