|
TITA-4500 INNOVAATIOYMPÄRISTÖT, 4 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Marjatta Maula
Opettajat
Marjatta Maula
Luentoajat ja -paikat
Per V: Torstai 10 - 12, TB219
Toteutuskerrat
Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
Luento | - | - | - | - | n. 2 h/vko | - |
Harjoitus | - | - | - | - | 2 h/vko | - |
Tentti |
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on antaa kokonaiskuva useista toimijaorganisaatioista muodostuvien innovaatioympäristöjen kuten teknologiakeskusten, tiedepuistojen ja oppivien alueiden toiminnasta.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Opiskelija ymmärtää innovaatioympäristö-käsitteen ja erilaisia tapoja kuvata innovaatioympäristöjä kuten, Triple Helix, ja liiketoiminta-ekosysteemi (business ecosystem). |   | |
2. | Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida erilaisia innovaatiojärjestelmiä ja -ympäristöjä sekä tuntee eri toimijoiden roolin ja merkityksen niille. |   | |
3. | Opiskelija ymmärtää, miten tietoa luodaan, välitetään ja hyödynnetään yhteiskunnassa useiden toimijoiden välisissä vuorovaikutusverkostoissa (mm. Mode 1 ja Mode 2). | Opiskelija osaa analysoida muutoksia tavoissa, joilla tietoa luodaan, välitetään ja hyödynnetään yhteiskunnassa ja elinkeinoelämässä. | |
4. | Opiskelija tietää ratkaisuja, joilla tuetaan innovaatioiden luomista ja tutkimustiedon hyödyntämistä elinkeinoelämässä. |   | |
5. | Opiskelija tunnistaa innovaatioympäristöjen menestystekijöitä. |   |
Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritetut tentti, harjoitustyö ja case-harjoitukset.
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Muu verkkomateriaali | Luentokalvot | Marjatta Maula & Vierailuluennoitsijat | Kyllä | ||||
Opintomoniste | Kirjallisuuspaketti | Ilmoitetaan viimeistään kurssin alkaessa | Kyllä |
Esitiedot
Tunnus | Nimi | OP | P/S |
TITA-1100 | TITA-1100 Tietojohtamisen peruskurssi | 4 | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Huomautuksia
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
- Lähiopetuksen osuus: 26 %
- Etäopetuksen osuus: 0 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 74 %
Opetusmuodot | Tuntia |
Luennot | 18 |
Harjoitukset | 20 |
Harjoitustyöt | 38 |
Oppimateriaali | Tuntia |
kirjallisuuspaketti, suomenkielinen aineisto | 10 |
kirjallisuuspaketti, vieraskielinen aineisto | 15 |
Suomenkielinen verkkomateriaali | 2 |
Vieraskielinen verkkomateriaali | 1.5 |
Muu mitoitettu | Tuntia |
Tentti/välikokeet | 3 |
Kaikki yhteensä | 107.5 |
Opintojaksokorvaavuus
2920225 Innovaatioympäristöt
Viimeksi muokattu | 28.02.2006 |
Muokkaaja | Marjatta Maula |