|
ELEP-1510 LAITTEISTOLÄHEINEN OHJELMOINTI, 3 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Pekka Ruuskanen
Opettajat
N.N.
Toteutuskerrat
Lisätietoja: | Luentoja 30h, harjoituksia 20h |
Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Kesä | |
Luento | 30 h/per | - | - | - | - |
Harjoitus | 20 h/per | - | - | - | - |
Tentti |
Tavoitteet
Luoda perusta C-ohjelmointitaidolle, jota voi käyttää työvälineenä opiskelussaan ja tutkimustyössään. Antaa lähtötason, josta harjoittelemalla pystyy kehittymään ammattitaitoiseksi C -ohjelmien laatijaksi.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | C-kielen elementit:tietotyypit, operaattorit, ohjausrakenteet ja taulukot | Opetellaan pienimuotoisten ongelmien ratkaisemista ja ohjelmien toteuttamista C-ohjelmointikieltä käyttäen. | Erilaiset ohjelmointityövälineet. |
2. | C-kielen elementit: funktiot, tietueet, tiedostot ja kirjastot. | Opitun soveltaminen esimerkkien avulla. | Standardikirjastojen tarjoamat valmiit funktiot, niiden esittely ja soveltaminen |
3. | C-kielen elementit:osoittimet. | Osoittimien soveltaminen esimerkkien avulla. | Monimutkaisten esimerkkien läpikäynti. |
4. | C-ohjelmointi sulautetuissa järjestelmissä | Ohjelmointityökalut | AVR-mikrokontrollerin ohjelmointi. |
Suoritusvaatimukset
Aktiivinen osallistuminen luennoille, opintopäiväkirjat ja harjoitustehtävät.
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Kirja | Ohjelmointi | Kernighan B.W., Ritchie D. M. | 951-826-773-1 | Ei ole | Suomi |
Esitiedot
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Huomautuksia
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- opetusmateriaalin laadinnassa erityisesti verkkokäyttöön tai muuhun sähköiseen viestimeen
- harjoitus-, ryhmä- tai laboratoriotöiden työstämisessä
- harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
- asioiden ja ilmiöiden havainnollistamisessa esim. animaatiot, demot, simulaatiot, videoleikkeet
- Lähiopetuksen osuus: 70 %
- Etäopetuksen osuus: 10 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 20 %
Opetusmuodot | Tuntia |
Luennot | 45 |
Harjoitukset | 30 |
Harjoitustyöt | 20 |
Oppimispäiväkirja, portfolio ja muu kirjallinen tuotos | 5 |
Kaikki yhteensä | 100 |
Viimeksi muokattu | 14.08.2007 |
Muokkaaja | Tiina Suominen |