|
MPR-5880 RAKENNUSHANKKEEN SUUNNITTELUN SIMULOINTI, 5 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Pauli Kolisoja
Tim Länsivaara
Tavoitteet
Kurssin tavoitteena on kehittää opiskelijoiden näkemystä tilaajan, rakennuttajan ja suunnittelijoiden välisestä yhteistyöstä rakennushankkeessa sekä lisätä opiskelijoiden ymmärrystä rakentamisen eri osapuolten toiminnan haasteista.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Rakennushankkeen osapuolten tehtävät, vastuut ja haasteet konkreettisella tasolla. |   | |
2. | Todellisen hankeprosessin vaiheet, kulku ja eri vaiheissa tuotettavat asiakirjat. |   | |
3. | Suunnittelukokousten kulku ja niissä toimiminen. |   | |
4. | Geoteknisen suunnittelun nivoituminen rakennushankeprosessiin. |   | |
5. | Eri vaiheissa tuotettavat geotekniset suunitelma-asiakirjat ja niiden sisältö. |   |
Suoritusvaatimukset
Osallistuminen suunnittelukokoustyöskentelyyn ja niissä sovittavien tehtävien hyväksytty suorittaminen.
Opintojakson arviointikriteerit
Esitiedot
Tunnus | Nimi | OP | P/S |
MPR-5010 | MPR-5010 Maamekaniikka | 5 | Pakollinen |
MPR-5020 | MPR-5020 Pohjatutkimukset | 3 | Pakollinen |
MPR-5110 | MPR-5110 Pohjarakenteet | 6 | Pakollinen |
MPR-5131 | MPR-5131 Pohjarakentamisen laskentaohjelmat | 5 | Suositeltava |
MPR-5210 | MPR-5210 Yhdyskunnan geotekniikka | 5 | Pakollinen |
MPR-5220 | MPR-5220 Maarakennustekniikka | 5 | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Tietoa esitietovaatimuksista
Opintojaksossa sovelletaan laajasti maa- ja pohjarakenteisiin liittyvillä ammattiainekursseilla opetettavia asioita. Tämän johdosta kurssille osallistuminen edellyttää kohtuullisia valmiuksia geotekniseen suunnitteluun.
Huomautuksia
Tämä kurssi MPR-5880 on tarkoitettu erityisesti geoteknisen suunnittelijan tehtäviin tähtääville opiskelijoille. Kurssista on olemassa vastaavat versiot mm. rakennuttajainsinöörin ja rakennesuunnittelijan tehtäviin tähtääville opiskelijoille.
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
- Lähiopetuksen osuus: 30 %
- Etäopetuksen osuus: 10 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 60 %
Kurssi suoritetaan osallistumalla suunnittelukokoustyöskentelyyn sekä tuottamalla niissä sovitut asiakirjat yhteistyössä rakennuttajan, tilaajan ja muita suunnittelualoja edustavien ryhmien kanssa.
Opintojakson opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Viimeksi muokattu | 22.02.2007 |
Muokkaaja | Olli Kerokoski |