|
SVT-3420 SÄHKÖVERKON HÄIRIÖT JA SÄHKÖN LAATU, 5 op
|
Opintojakson vastuuhenkilö
Antti Mäkinen
Luentoajat ja -paikat
Per I,II: Tiistai 12 - 15, SE201
Toteutuskerrat
Periodi 1 | Periodi 2 | Periodi 3 | Periodi 4 | Periodi 5 | Kesä | |
Luento | 2 h/vko | 2 h/vko | - | - | - | - |
Harjoitus | 1 h/vko | 1 h/vko | - | - | - | - |
Laboratoriotyö | - | 2 h/vko | - | - | - | - |
Tentti |
Tavoitteet
Perehtyminen sähköverkon häiriöihin ja sähkön laadun hallintaan.
Sisältö
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Sähköverkkojen häiriöiden luonne ja hallintaperiaatteet. Sähkön laatuun liittyvät standardit ja suositukset. |   | |
2. | Sähkön laatu- ja häiriömittaukset. |   | |
3. | Sähköverkkojen mallinnus ja simulointi. |   |
Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritettu tentti ja laboratoriotyöt.
Opintojakson arviointikriteerit
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Luentokalvot | Sähköverkon häiriöt ja sähkön laatu | Antti Mäkinen | Kyllä | Suomi | |||
Opintomoniste | Sähköverkon häiriöt ja sähkön laatu | Antti Mäkinen | Kyllä | Suomi |
Esitiedot
Tunnus | Nimi | OP | P/S |
SVT-1200 | SVT-1200 Sähkövoimajärjestelmän perusteet | 5 | Suositeltava |
SVT-3310 | SVT-3310 Sähköverkkotekniikka | 6 | Suositeltava |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)
Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa
- tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
- harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
- Lähiopetuksen osuus: 30 %
- Etäopetuksen osuus: 0 %
- Opiskelijan itseopiskelun osuus: 70 %
Opetusmuodot | Tuntia |
Luennot | 48 |
Harjoitukset | 36 |
Laboratoriotyöt | 24 |
Muu mitoitettu | Tuntia |
Uudet työkalut ja menetelmät | 5 |
Tenttiin valmistautuminen | 16 |
Tentti/välikokeet | 3 |
Kaikki yhteensä | 132 |
Opintojaksokorvaavuus
7702200 Teollisuuden sähköenergiajärjestelmät ja häiriöt
Viimeksi muokattu | 30.04.2007 |
Muokkaaja | Kirsi Nousiainen |