Opintojaksot  
|Tutkinnot| |Opintokokonaisuudet| |Kaikki| |Jatko| |KV|

Opinto-opas 2007-2008

TETA-2300 TEOLLISTEN TUOTTEIDEN MARKKINOINTI, 4 op
Business to Business Marketing

Opintojakson vastuuhenkilö
Tommi Mahlamäki
Olavi Uusitalo

Luentoajat ja -paikat
Per III: Tiistai 14 - 16, F ISO SALI
Per III: Torstai 14 - 16, F ISO SALI
Per IV: Tiistai 14 - 16, K1705 (TuTa)

Toteutuskerrat
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä
Luento - - 12 h/per 16 h/per - -
Tentti  
(Lukuvuoden 2007-2008 aikataulu)

Tavoitteet
Tavoitteena on perehdyttää opiskelija teollisten tuotteiden markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Teollisten tuotteiden markkinoinnin perusteet.  Arvon määritelmä teollisten tuotteiden markkinoilla, globaali business, suhteet ja verkostot.    
2. Asiakkaan kokeman arvon ymmärtäminen.  Teollisten tuotteiden markkinoiden segmentointi, markkinatiedon hankkiminen ja hyödyntäminen, yritykset asiakkaina, markkinointitutkimukset, kilpailija-analyysi, asiakaspalaute, markkinointistrategian luominen.    
3. Arvon luominen asiakkaalle.  Tuotteistaminen, mukautuvan markkinatarjooman luominen, arvolähtöinen hinnoittelu, globaalin tarjooman hallinta, uuden tarjooman lanseeraus, markkinointikanavan hallinta.    
4. Arvon toimittaminen asiakkaalle.  Asiakassuhteiden luominen, asiakassuhteiden ylläpito, yhteistyö markkinointikanavan kanssa.    

Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritettu tentti

Opintojakson arviointikriteerit

  • Opiskelijan tulee hallita teollisten tuotteiden markkinoinnin perusteet, hahmottaa erot kulutushyödemarkkinointiin sekä ymmärtää koko markkinointiprosessin toiminta.

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Kirja Business Market Management Anderson ja Narus 0131230093   2. painos Kyllä  Englanti 

    Esitiedot
    Tunnus Nimi OP P/S
    TETA-1010 TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet 4 Pakollinen
    TETA-1300 TETA-1300 Markkinointi 4 Pakollinen

    Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)

    Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa

  • Opintojaksolla hyödynnetyt tieto- ja viestintätekniikat
  • - tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
    - opetusmateriaalin laadinnassa erityisesti verkkokäyttöön tai muuhun sähköiseen viestimeen
    - harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
    - asioiden ja ilmiöiden havainnollistamisessa esim. animaatiot, demot, simulaatiot, videoleikkeet
    - opintojaksolla on käytössä oppimisalusta: Moodle

  • Arvioitu opintojakson toteutustapa
  • - Lähiopetuksen osuus: 20 %
    - Etäopetuksen osuus: 0 %
    - Opiskelijan itseopiskelun osuus: 80 %

    Mitoitus
    OpetusmuodotTuntia
    Luennot 60

    Oppimateriaali Tuntia
    Business Market Management, Anderson & Narus, 2nd. edition 44

    Muu mitoitettuTuntia
    Tentti/välikokeet 3
    Kaikki yhteensä 107

    Opintojakson kotisivu

    Viimeksi muokattu 14.01.2008
    MuokkaajaTommi Mahlamäki