Opintojaksot  
|Tutkinnot| |Opintokokonaisuudet| |Kaikki| |Jatko| |KV|

Opinto-opas 2007-2008

TETA-5320 MARKKINOINNIN JOHTAMINEN JA GLOBAALIT VERKOSTOT, 4 op
Marketing Management and Global Networks

Opintojakson vastuuhenkilö
Olavi Uusitalo

Luentoajat ja -paikat
Per I: Tiistai 14 - 17, F PIENI SALI 1
Per I: Keskiviikko 11 - 14, SE203

Toteutuskerrat
  Periodi 1 Periodi 2 Periodi 3 Periodi 4 Periodi 5 Kesä
Luento 4 h/vko - - - - -
Harjoitus 1 h/vko - - - - -
(Lukuvuoden 2007-2008 aikataulu)

Tavoitteet
Antaa kuvan pitkäaikaisten suhteiden merkityksestä yrityksen kilpailukyvyn kehittämisessä. Tarkastella verkostojen merkitystä ja niiden johtamista maailmanlaajuisessa liikeotiminnassa.

Sisältö
Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Tunnistaa kulutusmarkkinoinnin ja teollisten tuotteiden markkinoinn erot. Kyky ymmärtää ja analysoida erilaisia suhteita ja verkostoja ja niiden merkitykstä yritysken resurssipohjan ja ydinkilpailukyvyn muodostamisrssa       
2. Ymmärtää tekijöitä, jotka vaikuttavat markkionintisuhteiden ja verkostojen luonteeseen ja kehittymiseen. Kykyä sisällyttää suhteiden ja verkostojen kehittämisen yrityksen markkinointi-strategiaan ja markkinoinnin johtamiseen       
3. Ymmärtää yhteistyön merkityksen ja roolin toimittajien ja markkinointikanavan hallinnassa, teknologisissa liitoumissa ja kansainvälisillä markkinoilla.       
4. Antaa valmiuksia valita joko itse tekeminen tai ulkoistaminen välillä (tehdä vai teettää), kun markkinointi- ja tuotantotoimenpiteitä organisoidaan.       

Suoritusvaatimukset
Tentti ja hyväksytysti suoritetut harjoitukset

Opintojakson arviointikriteerit

  • Hyväksytysti suoritetut harjoitukset ja hyväksytysti suoritettu tenttin kurssimateriaalista

  • Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

  • Oppimateriaali
    Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
    Opintomoniste           Kyllä  Suomi 

    Esitiedot
    Tunnus Nimi OP P/S
    TETA-1010 TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet 4 Pakollinen
    TETA-1300 TETA-1300 Markkinointi 4 Pakollinen
    TETA-2300 TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi 4 Pakollinen

    Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen TTY Intranetiin)

    Huomautuksia

  • Opintojakso soveltuu jatko-opinnoiksi.

  • Opintojaksoa ei luennoida lukuvuonna 2007-2008.

  • Tieto- ja viestintätekniikan (TVT) käyttö opetuksessa

  • Opintojaksolla hyödynnetyt tieto- ja viestintätekniikat
  • - tiedottamisessa kotisivuilla, uutisryhmissä tai s-postilistoilla esim. ajankohtaiset asiat, aikataulut
    - harjoitustöiden, materiaalin jne. jakelussa ja/tai palauttamisessa
    - opintojaksolla on käytössä oppimisalusta: Moodle

  • Arvioitu opintojakson toteutustapa
  • - Lähiopetuksen osuus: 60 %
    - Etäopetuksen osuus: 0 %
    - Opiskelijan itseopiskelun osuus: 40 %

    Mitoitus
    OpetusmuodotTuntia
    Luennot 67.5
    Harjoitukset 21
    Harjoitustyöt 12
    Kaikki yhteensä 100.5

    Opintojaksokorvaavuus
    2905030 Markkinointi ja verkostotalous

    Opintojakson kotisivu

    Viimeksi muokattu 15.05.2007
    MuokkaajaEila Pajarre