Opinto-opas 2008-2009
Jatko

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2008-2009

OHJ-2710 Peliohjelmointi, 6 op
Game Programming

Opintojakson vastuuhenkilö

Timo Kellomäki

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 1, 2 :
Torstai 12 - 15, TC210

 
3.-n. vuosikurssi
Jatko-opiskelijat
Tietotekniikan koulutusohjelma  


Suoritusvaatimukset

Harjoitustyöt ja tentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Tavoitteet

Antaa peruskäsitys nykyaikaisen pelituotannon ja -ohjelmoinnin eri osa-alueista. Kyetä toteuttamaan itsenäisesti pieni peliohjelmarunko.

Sisältö

Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Pelien tuotantoprosessi, ideointi, määrittely, pelimekaniikka, vuorovaikutus  Tietokonepelien historia, liiketoimintamallit   
2. Peliohjelman rakenne, kontrollilaitteet, julkaisualustat     
3. Grafiikan piirto, sävytystekniikat ja shaderit, animaatio, fysiikkamallit  OpenGL ja DirectX-rajapinnat   
4. Pelitekoäly, sovelluskohteet, yhtäläisyydet ja erot teknistieteelliseen tekoälyyn, tilakoneet, sääntöjärjestelmät, päätöspuut, tila-avaruushaut  Neuroverkot, geneettiset ja parveilualgoritmit   


Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Luentokalvot                Suomi  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S
OHJ-2150 Algoritmien analyysi Suositeltava  
OHJ-2700 Tietokonegrafiikka Suositeltava  

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1   Luennot
Tieto- ja viestintätekniikan käyttö
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 18 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 72 %  


Viimeksi muokattu16.06.2008
MuokkaajaTimo Kellomäki