|
KMT-5000 Tekstiilirakenteet, 7 op
|
Nina Ojala
Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
Toteutus 1 |
|
Kuitu- ja tekstiilitekniikan koulutusohjelma |
Hyväksytysti suoritetut harjoitustyöt ja tentti opintojakson aineistosta.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa kuvata kudottujen kankaiden ja neulosten rakenteita sidospiirroksin sekä pystyy erilaisten sidospiirrosten perusteella hahmottamaan kankaan visuaalisuutta. Lisäksi hän tietää koneelta vaadittavat ominaisuudet eri rakenteiden valmistamiseksi.
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Kudotut kangasrakenteet, ominaisuudet ja käyttö. Kudottuihin rakenteisiin liittyvät matemaattiset laskelmat. | ||
2. | Kudeneulosrakenteet, ominaisuudet ja käyttö. Kudeneulosrakenteisiin liittyvät matemaattiset laskelmat. | ||
3. | Loimineulosrakenteet, ominaisuudet ja käyttö. Loimineuloksiin liittyvät laskelmat. |
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Kirja | Die Wirkerei und Strickerei | Klaus-Peter Weber | 3 87529 007 0 | Saksa | |||
Kirja | Knitting Technology | David J. Spencer | 0 08 024762 8 | Englanti | |||
Kirja | Warp Knit Fabric Construction | Chris. Wilkens | Englanti | ||||
Kirja | Woven Structure and Design, Part 1 - Single Cloth Construction | Doris Goerner | 0 900820 17 9 | Englanti | |||
Kirja | Woven Structure and Design, Part 2 - Compound Structures | Doris Goerner | 0 903669 51 X | Englanti | |||
Opintomoniste | Kudeneulosrakenteet | Mailis Mäkinen | Suomi | ||||
Opintomoniste | Kudotut kangasrakenteet | Mailis Mäkinen | Suomi | ||||
Opintomoniste | Loimineulosrakenteet | Mailis Mäkinen | Suomi |
Opintojakso | P/S |
KMT-1200 Tekstiilitekniikan perusteet | Suositeltava |
KMT-3000 Tekstiiliraaka-aineet 1 | Suositeltava |
KMT-3100 Tekstiiliraaka-aineet 2 | Suositeltava |
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
Toteutus 1 | Luennot Harjoitustyöt Muu lähiopetus |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |