Opinto-opas 2008-2009
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2008-2009

TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi, 4 op
Business to Business Marketing

Opintojakson vastuuhenkilö

Senja Svahn, Olavi Uusitalo

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per 3 :
Torstai 14 - 16, F ISO SALI
Per 3, 4 :
Tiistai 14 - 16, K1705
Per 4 :
Torstai 14 - 16, K1705

 
Kandiopiskelijat  


Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu tentti.

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Tavoitteet

Tavoitteena on perehdyttää opiskelija teollisten tuotteiden markkinoinnin peruskäsitteisiin ja menetelmiin.

Sisältö

Sisältöalue Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Teollisten tuotteiden markkinoinnin perusteet.  Arvon määritelmä teollisten tuotteiden markkinoilla, globaali business, suhteet ja verkostot.   
2. Asiakkaan kokeman arvon ymmärtäminen.  Teollisten tuotteiden markkinoiden segmentointi, markkinatiedon hankkiminen ja hyödyntäminen, yritykset asiakkaina, markkinointitutkimukset, kilpailija-analyysi, asiakaspalaute, markkinointistrategian luominen.   
3. Arvon luominen asiakkaalle.  Tuotteistaminen, mukautuvan markkinatarjooman luominen, arvolähtöinen hinnoittelu, globaalin tarjooman hallinta, uuden tarjooman lanseeraus, markkinointikanavan hallinta.   
4. Arvon toimittaminen asiakkaalle.  Asiakassuhteiden luominen, asiakassuhteiden ylläpito, yhteistyö markkinointikanavan kanssa.   


Opintojakson arvostelu

Opiskelijan tulee hallita teollisten tuotteiden markkinoinnin perusteet, hahmottaa erot kulutushyödemarkkinointiin sekä ymmärtää koko markkinointiprosessin toiminta.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Business Market Management   Anderson ja Narus   0131230093     2. painos      Englanti  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Pakollinen  
TETA-1300 Markkinointi Pakollinen  

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1   Luennot
   
Lähiopetus: 0 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 0 %  


Viimeksi muokattu16.12.2008
MuokkaajaOlavi Uusitalo