|
TETA-5520 Teknologiset innovaatiot ja niiden kaupallistaminen, 4 op
|
Marko Seppänen
Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
Toteutus 1 |
|
Suoritusvaatimukset ilmoitetaan opintojakson alussa
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Yleisesti kurssi laajentaa opiskelijan näkemystä siitä, miten organisaatio voi toimia tehokkaasti muuttuvassa teknologisessa ympäristössä. Tavoitteena on antaa opiskelijalle laaja ymmärrys tieteellisen tutkimuksen, soveltavan tutkimuksen, tuotekehityksen ja markkinoiden kehityksen kentästä teknologisia innovaatioita kaupallistavan organisaation näkökulmasta. Opiskelija oppii kurssilla miten perustutkimuksesta saadaan tuotekehitykseen tuote- ja palveluaihioita ja niiden kaupallistamisen perusteet sekä miten kilpailullista positiota on mahdollista ylläpitää. Lisäksi tavoitteena on antaa opiskelijalle näkemys uusien teknologisten markkinoiden rakentamisesta sekä kilpailluille markkinoille teknologisilla innovaatioilla tunkeutumisesta.
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Teknologiset innovaatiot organisaation kilpailuposition lähteinä; sisältö ja konteksti | ||
2. | Teknologiastrategian määrittelemän kilpailuposition reunaehdot organisaation toiminnalle ja teknologisten innovaatioiden kaupallistamiselle | ||
3. | Teknologisten innovaatioiden (tuote-palvelu-prosessi) kaupallistamisen prosessi, kriittiset menestystekijät ja organisoiminen | ||
4. | Markkinoiden kehittäminen uudelle teknologialle sekä teknologian kehittäminen kilpailluille markkinoille | ||
5. | Organisaation sidosryhmät ja niihin suhtautuminen teknologisten innovaatioiden kaupallistamisessa perustutkimuksesta kilpailukyvyn ylläpitoon |
Opintojakso | P/S |
TETA-5510 Teknologiastrategia ja -johtaminen | Suositeltava |
Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
Toteutus 1 | Luennot Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |