|
OHJP-6401 Käyttöliittymäohjelmointi, 5 op
|
Kristian Kiili
Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
Toteutus 1 |
|
Harjoitustyö ja ohjelmointitentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Opiskelija osaa soveltaa käyttöliittymäsuunnitteluperiaatteita ja ymmärtää käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa vuorovaikutteisia käyttöliittymiä ja pystyy hyödyntämään xml-teknologioita käyttöliittymän kuvauksessa.
Sisältöalue | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Käyttöliittymäsuunnitteluperiaatteiden tuntemus ja soveltaminen. | Hahmolait. Käyttäjäkeskeiset suunnittelumenetelmät. | |
2. | XML:n hyödyntäminen käyttöliittymien toteutuksessa. | ||
3. | Flash-ohjelmoinnin hallinta ja suunnitteluperiaatteiden soveltaminen interaktiivisten käyttöliittymien toteutuksessa. | Flash Lite - mobiiliohjelmointi. | Flash-toteukset pelikonsolien näkökulmasta. |
4. | |||
5. | Käyttäjäkokemukseen vaikuttavien tekijöiden tuntemus. | Flow teoria. Immersio. | Kognitiivinen kuormateoria. |
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Luentokalvot | Käyttöliittymät | Kristian Kiili | Suomi | ||||
Muu verkkomateriaali | Actionscript-ohjelmointi | Kristian Kiili | Suomi |
Opintojakso | P/S | Selite |
OHJP-1100 Ohjelmointitekniikka | Pakollinen | |
OHJP-6301 Käyttäjäkeskeinen suunnittelu | Suositeltava |
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
Toteutus 1 | Opiskelija ymmärtää käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät ja osaa soveltaa niitä vuorovaikutteisten käyttöliittymien toteutuksessa. Opiskelija pystyy hyödyntämään xml-teknologioita käyttöliittymän kuvauksessa. Kurssin harjoitustyöt toteutetaan Adoben flash -ohjelmalla: tietokoneelle, mobiililaitteille ja pelikonsolille. | Luennot Harjoitukset Tieto- ja viestintätekniikan käyttö Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 2 % |