Opinto-opas 2009-2010
Avoin

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2009-2010

TETA-5320 Markkinoinnin johtaminen ja globaalit verkostot, 4 op
Marketing Management and Global Networks

Vastuuhenkilö

Olavi Uusitalo

Toteutuskerrat

Ei toteutuskertoja

Suoritusvaatimukset

Tentti ja hyväksytysti suoritetut harjoitukset
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Antaa kuvan pitkäaikaisten suhteiden merkityksestä yrityksen kilpailukyvyn kehittämisessä. Tarkastella verkostojen merkitystä ja niiden johtamista maailmanlaajuisessa liikeotiminnassa.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Tunnistaa kulutusmarkkinoinnin ja teollisten tuotteiden markkinoinn erot. Kyky ymmärtää ja analysoida erilaisia suhteita ja verkostoja ja niiden merkitykstä yritysken resurssipohjan ja ydinkilpailukyvyn muodostamisrssa     
2. Ymmärtää tekijöitä, jotka vaikuttavat markkionintisuhteiden ja verkostojen luonteeseen ja kehittymiseen. Kykyä sisällyttää suhteiden ja verkostojen kehittämisen yrityksen markkinointi-strategiaan ja markkinoinnin johtamiseen     
3. Ymmärtää yhteistyön merkityksen ja roolin toimittajien ja markkinointikanavan hallinnassa, teknologisissa liitoumissa ja kansainvälisillä markkinoilla.     
4. Antaa valmiuksia valita joko itse tekeminen tai ulkoistaminen välillä (tehdä vai teettää), kun markkinointi- ja tuotantotoimenpiteitä organisoidaan.     


Opintojakson arvostelu

Hyväksytysti suoritetut harjoitukset ja hyväksytysti suoritettu tenttin kurssimateriaalista

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Opintomoniste                Suomi  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Pakollinen    
TETA-1300 Markkinointi Pakollinen    
TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-5320 Markkinoinnin johtaminen ja globaalit verkostot, 4 op 2905030 Markkinointi ja verkostotalous, 3 ov  

Viimeksi muokattu23.02.2010
MuokkaajaTommi Mahlamäki