|
ARS-1250 Korjausrakentamisen jatkokurssi B, 5 op
|
Harri Hagan
Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
Toteutus 1 |
|
Arkkitehtuurin koulutusohjelma
Rakennustekniikan koulutusohjelma |
Kirjallinen seminaarityö ja/tai diplomityöhön liittyvä syventävä tutkielma materiaaliteknologian, -ekologian ja/tai energiatehokkuuden aihepiiristä.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Kurssin aihepiirinä on ekologia rakentamisessa. Syventymistason tukikurssi, joka on tarkoitettu ensisijaisesti korjausrakentamisen sektorista diplomityönsä tekeville. Kurssi sopii myös rakennetekniikan, rakennussuunnittelun, asuntosuunnittelun, yhdyskuntasuunnittelun ja arkkitehtuurin teorian tukikurssiksi. Kurssilla annetaan syventäviä tietoja rakennusten energiatehokkaasta suunnittelusta ja käydään läpi merkittävimmät uusiutuvien energiamuotojen järjestelmät rakennustekniikan ja arkkitehtuurin näkökulmasta. Kurssilla pyritään poikkitieteellisellä tasolla perehtymään myös uudempaan materiaaliteknologiaan ja sen tulevaisuusvisioihin vierailuluentojen ja seminaariesitelmien avulla.
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
- | Seminaarityöhön liittyvä lähdekirjallisuus ilmoitetaan luennoilla. | Suomi | |||||
- | Suomi |
Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa
Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
Toteutus 1 | Kurssin aihepiirinä on ekologia rakentamisessa. Syventymistason tukikurssi, joka on tarkoitettu ensisijaisesti korjausrakentamisen sektorista diplomityönsä tekeville. Kurssi sopii myös rakennetekniikan, rakennussuunnittelun, asuntosuunnittelun, yhdyskuntasuunnittelun ja arkkitehtuurin teorian tukikurssiksi. Kurssilla annetaan syventäviä tietoja rakennusten energiatehokkaasta suunnittelusta ja käydään läpi merkittävimmät uusiutuvien energiamuotojen järjestelmät rakennustekniikan ja arkkitehtuurin näkökulmasta. Kurssilla pyritään poikkitieteellisellä tasolla perehtymään myös uudempaan materiaaliteknologiaan ja sen tulevaisuusvisioihin vierailuluentojen ja seminaariesitelmien avulla. |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |