|
OHJ-2700 Tietokonegrafiikka, 6 op
|
Timo Kellomäki
Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
Toteutus 1 |
|
Tentti ja harjoitustyöt
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
-
Ymmärtää miten kolmiulotteisesta mallista voidaan tuottaa realistisen näköinen kuva. Pystyä ratkaisemaan erilaisia geometriaan liittyviä ongelmia tehokkaasti algoritmien ja tietorakenteiden avulla.
Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Kaksi- ja kolmiulotteinen geometria, geometristen perusobjektien esittäminen ja leikkaukset, geometriset muunnokset | Tehostetut algoritmit erikoistilanteisiin | |
2. | Kaksi- ja kolmiulotteinen piirtäminen, grafiikkaliukuhihna, valaistus, teksturointi, varjot, näkyvyyden ongelmat, monikulmioverkot | OpenGL-rajapinta, kuhmutus, ympäristökuvaus, ohjelmoitavat shaderit | |
3. | Säteenjäljityksen perustekniikat, nopeutus | POV-Ray-piirto-ohjelmisto, säteenjäljityksen erikoistekniikat | |
4. | Kaksi- ja kolmiulotteisen datan tietorakenteet, quadtree- ja octree- tyyppiset puut, BSP-puut | ||
5. | Laskennallinen geometria, konveksit peitteet, pistetehtävät, Voronoi-diagrammi, käyrät ja pinnat |
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Opintomoniste | Tietokonegrafiikka | Antti Puhakka | Suomi |
Opintojakso | P/S | Selite |
OHJ-2010 Tietorakenteiden käyttö | Pakollinen | |
OHJ-2150 Algoritmien analyysi | Suositeltava |
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
|
|
Vastaavuus 1 = 1 |
Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
Toteutus 1 | Luennot Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |