|
TETA-8030 Toimitustyö, 6 op
|
Eeva Kiiskinen
Luentoajat ja -paikat | Kohderyhmä, jolle suositellaan | |
Toteutus 1 |
|
Aktiivinen osallistuminen kurssille ja Studia media -verkkolehden tekoon.
-
Opintojakson suoritettuaan opiskelija - tuntee kirjoitustyön prosessin ja tärkeimmät juttutyypit sekä osaa tunnistaa juttuaiheita - osaa uutistyön perustaidot sekä hallitsee mielipidekirjoituksen, haastattelun ja reportaasin - osaa etsiä tietoa ja käyttää sitä kriittisesti hyväkseen kirjoitustyössä - ymmärtää toimitustyön roolin yritysviestinnän kokonaisuudessa - ymmärtää eri viestintävälineiden ja julkaisukanavien erot ja merkityksen - ymmärtää viestinnän roolin yritysten liiketoiminnassa.
Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Kurssilla tuotetaan Studia Media -verkkolehteä ja opitaan käytännön kautta toimitustyön perustiedot ja -taidot. | ||
2. | Vaihtuvassa toimitusorganisaatiossa jokainen opiskelija perehtyy toimituksen erilaisiin rooleihin. | ||
3. | Lähiopetus ja käytännön toimitustyö lomittuvat ja tukevat toisiaan viikottain. |
- Kurssin suorittaminen edellyttää aktiivista läsnäoloa opetustunneilla sekä vaadittujen tehtävien hoitamista verkkolehden toimituksessa. - Arvioinnin kriteereinä ovat opiskelijan aktiivisuus, ideointi- ja vuorovaikutustaidot, tuotettujen tekstien laatu, läsnäolo, aikatauluissa pysyminen. - Erityinen paino arvioinnissa on henkilökohtaisissa taidoissa kehittymisellä.
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Koska kurssiin sisältyy olennaisena osana julkisen lehden teko, muokkaaminen ja julkaisu toimitusoragnisaatioineen, itsenäisen työskentelyn määrää on hankalaa tarkasti arvioida. Kurssi tarjoaa mahdollisuuden omaehtoiseen taitojen kehittämiseen. Jotkut opiskelijat haluavatkin vapaaehtoisesti panostaa aikaa ja vaivaa vaadittua enemmän.
Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa | |
Toteutus 1 | Kurssi liittyy kiinteästi Studia Media -verkkolehden toimittamiseen ja on tarkoitettu vain yritysviestinnän sivuaineopiskelijoille. |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |