Opinto-opas 2009-2010
Pori

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2009-2010

OHJP-6401 Käyttöliittymäohjelmointi, 5 op
User Interface Programming

Vastuuhenkilö

Kristian Kiili

Toteutuskerrat

  Luentoajat ja -paikat Kohderyhmä, jolle suositellaan
Toteutus 1


Per Kesä, 1 :
Tiistai 11 - 15, Pori

 
Porin opiskelijat  


Suoritusvaatimukset

Harjoitustyö ja ohjelmointitentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa käyttöliittymäsuunnitteluperiaatteita ja ymmärtää käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa vuorovaikutteisia käyttöliittymiä ja pystyy hyödyntämään xml-teknologioita käyttöliittymän kuvauksessa.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Käyttöliittymäsuunnitteluperiaatteiden tuntemus ja soveltaminen.   Hahmolait. Käyttäjäkeskeiset suunnittelumenetelmät.   
2. XML:n hyödyntäminen käyttöliittymien toteutuksessa.     
3. Flash-ohjelmoinnin hallinta ja suunnitteluperiaatteiden soveltaminen interaktiivisten käyttöliittymien toteutuksessa.  Flash Lite - mobiiliohjelmointi.    
4.      
5. Käyttäjäkokemukseen vaikuttavien tekijöiden tuntemus.   Flow teoria. Immersio.  Kognitiivinen kuormateoria. 


Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Luentokalvot   Käyttöliittymät   Kristian Kiili            Suomi  
Muu verkkomateriaali   Actionscript-ohjelmointi   Kristian Kiili            Suomi  


Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
OHJP-1100 Ohjelmointitekniikka Pakollinen    
OHJP-6301 Käyttäjäkeskeinen suunnittelu Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
OHJP-6401 Käyttöliittymäohjelmointi, 5 op OHJP-6400 Multimediaohjelmointi, 5 op  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

  Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
Toteutus 1 Opiskelija ymmärtää käyttäjäkokemukseen vaikuttavat tekijät ja osaa soveltaa niitä vuorovaikutteisten käyttöliittymien toteutuksessa. Opiskelija pystyy hyödyntämään xml-teknologioita käyttöliittymän kuvauksessa. Kurssin harjoitustyöt toteutetaan Adoben flash -ohjelmalla: tietokoneelle, mobiililaitteille ja pelikonsolille.   Luennot
Harjoitukset
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 0 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 2 %  


Viimeksi muokattu17.03.2010
MuokkaajaVirpi Hämäläinen