Opinto-opas 2010-2011
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2010-2011

OHJ-2710 Peliohjelmointi, 6 op
Game Programming

Vastuuhenkilö

Timo Kellomäki

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitustyöt
 2 h/vko
 30 h/per
+2 h/vko
+70 h/per


 


 


 
OHJ-2710 2010-01 Torstai 12 - 14, TB223

Suoritusvaatimukset

Harjoitustyö ja tentti
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee monipuolisesti reaaliaikaisen, kolmiulotteista grafiikkaa hyödyntävän peliohjelman luomiseen liittyviä erilaisia haasteita. Hän ymmärtää tärkeimmät näiden ongelmien ratkaisemiseen tarkoitetut tietorakenteet ja menetelmät. Opiskelija kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan itsenäisesti pienen peliohjelman.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Pelien tuotantoprosessi, ideointi, pelisuunnittelu  Tietokonepelien historia, liiketoimintamallit, julkaisualustat, pelimekaniikat ja tasapaino   
2. Peliohjelman rakenne, ohjauslaitteet, äänet, fysiikkamallit     
3. Grafiikan piirto, grafiikkatietorakenteet, sisä- ja ulkotilojen piirron tekniikat, animaatio  OpenGL ja DirectX-rajapinnat, shaderit, elokuvamaisuus   
4. Pelitekoäly, pelimaailmat, optimointitekniikat, verkkopelit  Proseduraalinen sisällön luominen, pelien testaaminen   

Opintojakson arvostelu

Hyväksytty arvosana vaatii sekä tentin että harjoitustyön läpäisyn. Hyväksytty arvosana on tentistä ja harjoitustyöstä saatujen arvosanojen keskiarvo.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Luentokalvot                Suomi  
Muu verkkomateriaali           Lisämateriaali kerrotaan kurssin kotisivuilla.      Englanti  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
OHJ-2156 Analysis of Algorithms Suositeltava    
OHJ-2700 Tietokonegrafiikka Pakollinen    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa

Lisätiedot

Soveltuu jatko-opinnoiksi

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
OHJ-2710 2010-01   Luennot
   
Lähiopetus: 20 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 0 %  

Viimeksi muokattu20.08.2010