Opinto-opas 2010-2011
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2010-2011

TETA-8050 Näkökulmia yritysviestintään, 3 op
Views To Corporate Communication

Vastuuhenkilö

Tapani Lepomäki, Helena Vatanen, Eeva Kiiskinen

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitustyöt


 


 


 
 6 h/vko
 40 h/per


 
TETA-8050 2010-01 Keskiviikko 9 - 14, PA103

Suoritusvaatimukset

Aktiivinen läsnäolo luennoilla, luentopäiväkirjan ja annettujen tehtävien tekeminen aikataulussa.

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

Kurssi koostuu vierailevien luennoitsijoiden puheenvuoroista ja tarjoaa eri alojen asiantuntijoiden johdolla näkökulmia yritysviestintään.

Osaamistavoitteet

Kurssin käytyään opiskelija: - Ymmärtää viestinnän merkiksen yritysten liiketoiminnan kannalta keskeisissä toiminnoissa. - Osaa analysoida viestinnän merkitystä eri toimintojen kannalta. Näitä ovat muun muassa tiedonhallinta työyhteisössä, johtamisen ja esimiestyön näkökulmat, strateginen johtaminen, yrityksen aineeton pääoma, markkinointi ja organisaatiopsykologia.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Perustiedot luentojen aiheista: joukkoviestinnän ja organisaationviestinnän teoriat, tiedonhallinta työyhteisössä, johtamisen ja esimiestyön näkökulmat, strateginen johtaminen, yrityksen aineeton pääoma, markkinointi ja organisaatiopsykologia.  Syventävä kirjallinen työ opiskelijan valitsemista teemoista.   

Opintojakson arvostelu

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja annettujen kirjallisten tehtävien laatu.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)

Vastaavuudet

Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa

Lisätiedot

Kurssi kuuluu yritysviestinnän sivuaineeseen, johon haetaan erillisellä pääsykokeella huhtikuussa.

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TETA-8050 2010-01 Kurssin käytyään opiskelija ymmärtää viestinnän merkiksen yritysten liiketoiminnan kannalta keskeisissä toiminnoissa ja osaa analysoida viestinnän merkitystä eri toimintojen kannalta. Näitä ovat muun muassa tiedonhallinta työyhteisössä, johtamisen ja esimiestyön näkökulmat, strateginen johtaminen, yrityksen aineeton pääoma, markkinointi ja organisaatiopsykologia.       Lähiopetus: 40 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 60 %  

Viimeksi muokattu26.02.2010