|
Opinto-opas 2010-2011
TETA-8050 Näkökulmia yritysviestintään, 3 op
|
Vastuuhenkilö
Tapani Lepomäki, Helena Vatanen, Eeva Kiiskinen
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Aktiivinen läsnäolo luennoilla, luentopäiväkirjan ja annettujen tehtävien tekeminen aikataulussa.
Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Kurssi koostuu vierailevien luennoitsijoiden puheenvuoroista ja tarjoaa eri alojen asiantuntijoiden johdolla näkökulmia yritysviestintään.
Osaamistavoitteet
Kurssin käytyään opiskelija: - Ymmärtää viestinnän merkiksen yritysten liiketoiminnan kannalta keskeisissä toiminnoissa. - Osaa analysoida viestinnän merkitystä eri toimintojen kannalta. Näitä ovat muun muassa tiedonhallinta työyhteisössä, johtamisen ja esimiestyön näkökulmat, strateginen johtaminen, yrityksen aineeton pääoma, markkinointi ja organisaatiopsykologia.
Sisältö
Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Perustiedot luentojen aiheista: joukkoviestinnän ja organisaationviestinnän teoriat, tiedonhallinta työyhteisössä, johtamisen ja esimiestyön näkökulmat, strateginen johtaminen, yrityksen aineeton pääoma, markkinointi ja organisaatiopsykologia. | Syventävä kirjallinen työ opiskelijan valitsemista teemoista. |
Opintojakson arvostelu
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja annettujen kirjallisten tehtävien laatu.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso ei vastaan mitään toista opintojaksoa
Lisätiedot
Kurssi kuuluu yritysviestinnän sivuaineeseen, johon haetaan erillisellä pääsykokeella huhtikuussa.
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Kurssin käytyään opiskelija ymmärtää viestinnän merkiksen yritysten liiketoiminnan kannalta keskeisissä toiminnoissa ja osaa analysoida viestinnän merkitystä eri toimintojen kannalta. Näitä ovat muun muassa tiedonhallinta työyhteisössä, johtamisen ja esimiestyön näkökulmat, strateginen johtaminen, yrityksen aineeton pääoma, markkinointi ja organisaatiopsykologia. |
Lähiopetus: 40 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 60 % |