Opinto-opas 2011-2012
Avoin

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2011-2012

TETA-1300 Markkinointi, 4 op
Marketing Management

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Opetus

Opetusmuoto Tunteja Aikaväli Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitustyöt
40 h/aikaväli
20 h/aikaväli
28.05.2012 - 19.06.2012
28.05.2012 - 19.06.2012
TETA-1300 2011-02 Maanantai 10 - 15, K1702
Tiistai 10 - 15, K1702
Torstai 10 - 15, K1702
Torstai 10 - 15, F PIENI SALI 1

Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu tentti. Vapaaehtoinen harjoitustyö.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

-

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija muistaa yleisimmät markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden oleellisen merkityksen. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen tärkeänä osana koko organisaation toimintaa.

Sisältö

Sisältö Ydinaines Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Ymmärtää markkinoinnin perusteoriat, määritykset, asiakaslähtöisyyden ja kokonaisvaltaisuuden.      
2. Ymmärtää asiakaslähtöisyyden tärkeys, markkinoiden segmentointi, tarjooman differointi, asemointi ja tuotekehitys.  Sisäinen markkinointi, asiakaspalautteen kerääminen, asiakasrajapinnan hallinta jne.   
3. Ymmärtää erot kulutushyödykemarkkinoiden ja tuotantohyödykemarkkinoiden välillä.  Yleinen toimintaympäristö, kilpailijat, yhteiskunta ja yhteistyökumppanit.   
4. Tietää perusteet markkinointikanavista, markkinointiviestinnästä, tarjooman hinnoittelusta, brändeistä ja markkinointitutkimuksista.  Markkinointiviestinnän alaluokat, täydentävät tarjoomapäätökset, markkinointitutkimusten yleisimmät menetelmät.   

Opintojakson arvostelu

Opintojakson arvosana määräytyy tentin ja vapaaehtoisen harjoitustyön perusteella. Läpipääsyyn vaaditaan hyväksytysti suoritettu tentti. Tentistä saatuja, hyväksymisrajan ylittäneitä, pisteitä voi parantaa harjoitustyöstä saaduilla lisäpisteillä. Opiskelijalla, joka hallitsee ydinaineksen vähäisin puuttein on mahdollisuus arvosanaan 1. Hallittuaan ydinaineksen hyvin on opiskelijalla mahdollisuus arvosanaan 3. Arvosanaa 5 varten on opiskelijan hallittava hyvin myös täydentävän tietämyksen asioita.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Marketing Management, 14. painos, Global Edition   Kotler, P. & Keller, K. L.   978-0273755029          Englanti  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TETA-1010 Teollisuustalouden perusteet Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TETA-1300 Markkinointi, 4 op 2905011 Markkinointi, 3 ov  
TETA-1300 Markkinointi, 4 op TETA-1306 Marketing Management, 4 op Vastaavuus 1 = 1  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TETA-1300 2011-02 Kesäkurssi 2012   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 30 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 70 %  

Viimeksi muokattu26.03.2012