|
Opinto-opas 2012-2013
KIE-3200 Englantia tekniikan opiskelijoille, 3 op
|
Lisätiedot
CEF-taso: B1+ / B2
Mikäli opintojaksolle ilmoittautuu enemmän opiskelijoita kuin on mahdollista ottaa, karsitaan osallistujat ensisijaisesti opintopisteiden perusteella. Opintojaksolle ilmoittautuneen on oltava läsnä ensimmäisellä kerralla varmistaakseen paikkansa opintojaksolla.
Vastuuhenkilö
Lauri Tolkki, Sarina Williamson
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Säännöllinen läsnäolo (väh. 75%) ja tehtävien (luokkatyöskentely, kotitehtävät, oppimispäiväkirja, kirjoitelmat) suorittaminen, kirjallinen loppukoe, valmisteltu suullinen esitys.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
-
Osaamistavoitteet
The student has sufficient reading skills in order to understand the main points of general technical texts written in English. The student is able to plan and write a summary in English. The student is able to write (professional) emails in English. The student is able to participate in discussions on familiar topics in English. The student is able to prepare and give a short presentation in English. (B1+)
Sisältö
Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | To develop effective reading strategies and skills for summarizing texts in English: eliciting the main points from texts; examining text structure: topic sentences and paragraphs; producing several oral and written summaries of appropriate texts (in pairs, groups and/or individually); peer-reviewing | Reading strategies: scanning for information, skimming, reading for detail | |
2. | To activate and develop professional writing skills with a focus on emails: considering the reader/audience and the situation/context; considering 'best practice' in professional email-writing; considering issues relating to style and formality; producing 2-3 emails of various lengths for various purposes (in pairs, groups and/or individually); peer-reviewing | ||
3. | To develop speaking and presentation skills in English: fluency in speaking; best practice in giving presentations; considering the audience; giving feedback | describing graphs; pronunciation and stress | |
4. | To promote autonomy in language learning and use: Gaining confidence to communicate in situations relevant to studies and professional life; taking responsibility for own learning, through active participation and self-evaluation |
Opintojakson arvostelu
Presentation either individually or in pairs; Exam including reading and writing components; Active participation on the course with minimum 75% attendance and completion of independent study tasks.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Osasuoritukset:
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Kirja | Collins Cobuild Advanced Learners English Dictionary 5th edition | 978-0007210121 | Englanti | ||||
Kirja | Englannin peruskielioppi | Rekiaro, P. | 978-951-20-7458-7 | Suomi | |||
Kirja | Englannin peruskielioppi | Rekiaro, P. | 978-951-20-7459-4 | Suomi | |||
Kirja | English Grammar in Use with Answers and CD ROM | Murphy, R. | 9780521537629 | Englanti |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Group 19 | |||
Group 20 |