|
Opinto-opas 2012-2013
FYS-1580 Fysiikan työt III, 5 op
|
Vastuuhenkilö
Mika Hirsimäki
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritetut harjoitustyöt ja työselostukset
Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Opintojakson työt suoritetaan parityönä. Aiheet haetaan tutkimuslaboratorioista. Laboratorioiden tutkimus- ja opetushenkilökunta ohjaavat töiden suorittamista sekä raportin laadintaa.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa toimia oikeassa tutkimuslaboratorioympäristössä ja ymmärtää sekä soveltaa vaativia fysiikan tutkimusmenetelmiä. Opintojakso voidaan painottaa laitoksen tutkimussuuntien mukaan tai didaktiseen fysiikkaan.
Sisältö
Sisältö | Ydinaines | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Oikeassa tutkimuslaboratorioympäristössä toiminen. | Mittausjärjestelyiden itsenäisempi suunnittelu. | |
2. | Ammattilaistason tutkimusvälineiden käyttö (ohjelmistot ja kokeelliset laitteistot) | Laitoksen tutkimuslaboratorioiden tutkimuskohteisiin perehtyminen töiden ja kirjallisuuteen tutustumisen kautta. | |
3. | Tulosten syvällinen arviointi ammattilaistason menetelmin. | ||
4. | Diplomityöhön valmistava raportinkirjoitustaito. Laaja-alainen lähteiden käyttö, omatoiminen lähteiden haku, arviointi ja soveltaminen raportoinnissa. |
Opintojakson arvostelu
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty asteikolla.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään suoritusmerkintäistä arviointiasteikkoa (hyväksytty-hylätty)
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Muu kirjallisuus | Kurssimateriaali | Opiskelija hakee töiden aiheet fysiikan laitoksen tutkimuslaboratorioden johtajilta (yhteystiedot Moodle-sivulla), jolloin myös jaetaan työhön liittyvä oppimateriaali. | Suomi |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |