|
Opinto-opas 2013-2014
TTA-55040 Markkinoinnin johtaminen, 5 op
|
Lisätiedot
Opintojakson toteutustavasta (harjoitusryhmät ja -työt) johtuen, toteutuskerran osallistujamäärää saatetaan joutua rajaamaan.
Vastuuhenkilö
Tommi Mahlamäki, Toni Mikkola
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Harjoitustilaisuudet, harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja. Kurssilla ei järjestetä tenttiä.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat
Kurssi jakaantuu kahteen periodiin. Ensimmäisellä luennot ja pakolliset viikkoharjoitukset käsittelevät kuusi valittua teollisen markkinoinnin aihealuetta. Toisella periodilla opiskelijat suorittavat harjoitustyöt, jotka esitellään harjoitustyöseminaarissa periodin lopuksi.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa teollisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja ymmärtää näihin liittyviä haasteita. Opiskelija tuntee erityyppisiä teollisessa markkinoinnissa käytettäviä toimintatapoja, menetelmiä sekä työkaluja, ymmärtää näiden merkityksen yllä mainittuihin haasteisiin vastaamisessa ja osaa soveltaa näitä liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Teollisen markkinoinnin erityispiirteet ja haasteet. Teollisen markkinoinnin johtamisen sisällön soveltaminen käytännössä. Työkalujen perusteiden hallinta. | Teorian ja käytännön näkökulma teolliseen markkinointiin ja sen johtamiseen. Työkalujen erot ja yhtäläisyydet. | Kurssilla käytettyjen case-asetelmien sisältö. Erilaisten valintojen vaikutus. |
Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi
Kurssilla ei ole tenttiä. Arvosana perustuu kurssin viikkoharjoituksiin ja harjoitustyöhön.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Osasuoritukset:
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Luentokalvot | Ei | Suomi | |||||
Muu kirjallisuus | Artikkelipaketti | Ei | Suomi |
Esitietovaatimukset
Opintojakso | P/S | Selite |
TTA-52020 B2B-Markkinointi | Pakollinen | 1 |
TTA-52010 Markkinointi | Pakollinen |
1 . Vaihtoehtoinen poistuneiden opintojaksojen "TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi" ja "TETA-2306 Business Market Management" kanssa.
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Luennot Harjoitukset Harjoitustyöt |
Lähiopetus: 35 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 65 % |