Opinto-opas 2013-2014
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2013-2014

TTA-55040 Markkinoinnin johtaminen, 5 op
Marketing Management Practices

Lisätiedot

Opintojakson toteutustavasta (harjoitusryhmät ja -työt) johtuen, toteutuskerran osallistujamäärää saatetaan joutua rajaamaan.

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki, Toni Mikkola

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitukset
Harjoitustyöt
Seminaari




 




 
 2 h/vko
 2 h/vko




 40 h/per
 8 h/per




 
TTA-55040 2013-01 Tiistai 12 - 14, F PIENI SALI 1
Keskiviikko 12 - 15, F PIENI SALI 1

Suoritusvaatimukset

Harjoitustilaisuudet, harjoitustyöt ja oppimispäiväkirja. Kurssilla ei järjestetä tenttiä.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Opetukseen ja oppimiseen liittyvät periaatteet ja lähtökohdat

Kurssi jakaantuu kahteen periodiin. Ensimmäisellä luennot ja pakolliset viikkoharjoitukset käsittelevät kuusi valittua teollisen markkinoinnin aihealuetta. Toisella periodilla opiskelijat suorittavat harjoitustyöt, jotka esitellään harjoitustyöseminaarissa periodin lopuksi.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa teollisen markkinoinnin keskeisimmät osa-alueet ja ymmärtää näihin liittyviä haasteita. Opiskelija tuntee erityyppisiä teollisessa markkinoinnissa käytettäviä toimintatapoja, menetelmiä sekä työkaluja, ymmärtää näiden merkityksen yllä mainittuihin haasteisiin vastaamisessa ja osaa soveltaa näitä liiketoiminnan kehittämisessä.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Teollisen markkinoinnin erityispiirteet ja haasteet. Teollisen markkinoinnin johtamisen sisällön soveltaminen käytännössä. Työkalujen perusteiden hallinta.  Teorian ja käytännön näkökulma teolliseen markkinointiin ja sen johtamiseen. Työkalujen erot ja yhtäläisyydet.  Kurssilla käytettyjen case-asetelmien sisältö. Erilaisten valintojen vaikutus. 

Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi

Kurssilla ei ole tenttiä. Arvosana perustuu kurssin viikkoharjoituksiin ja harjoitustyöhön.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Luentokalvot             Ei    Suomi  
Muu kirjallisuus           Artikkelipaketti   Ei    Suomi  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-52020 B2B-Markkinointi Pakollinen   1
TTA-52010 Markkinointi Pakollinen    

1 . Vaihtoehtoinen poistuneiden opintojaksojen "TETA-2300 Teollisten tuotteiden markkinointi" ja "TETA-2306 Business Market Management" kanssa.

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TTA-55040 Markkinoinnin johtaminen, 5 op TETA-5350 Markkinoinnin johtaminen, 5 op  
TTA-55040 Markkinoinnin johtaminen, 5 op TTA-55050 Markkinoinnin ja asiakastyön johtaminen, 5 op  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TTA-55040 2013-01   Luennot
Harjoitukset
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 35 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 65 %  

Viimeksi muokattu21.02.2013