|
Opinto-opas 2014-2015
FYS-1170 Fysiikka S III, 5 op
|
Vastuuhenkilö
Antti Vuorimäki, Topi Rönkkö
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Hyväksytysti suoritetut välikokeet tai tentti ja aina hyväksytysti suoritetut harjoitukset.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa hahmotella moderniin fysiikkaan liittyvän probleeman visuaalisesti, hallitsee asiaan liittyvät fysiikan määritelmät, periaatteet ja luonnonlait ja osaa soveltaa niitä ja perustella niiden soveltuvuuden kyseiseen ongelmaan. Opiskelija osaa johtaa määritelmistä ja periaatteista tilannetta kuvaavat yhtälöt, ratkaista ne ja arvioida tulosta. Opiskelija pystyy käyttämään yliopistotasoista differentiaali- ja integraalilaskentaa tehtävän ratkaisussa. Opiskelija osaa antaa perusteltuja selvityksiä luonnonilmiöistä ja tekniikan sovelluksista myös laskematta.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Suhteellisuusteoriaa, kvanttimekaniikan alkeita, atomin rakenteesta, molekyylit ja kiinteä aine, ydinfysiikkaa. |
Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi
Opintojakson suorittamiseen kuuluvat pakolliset laskuharjoitukset sekä välikokeet tai tentti. Harjoitustehtävien pakollisen vähimmäismäärän ylittävällä laskemisella voi korottaa saman toteutuskerran arvosanaa.
Arvosteluasteikko:
Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)
Osasuoritukset:
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Kirja | University Physics with Modern Physics | Young, Freedman | 11. painos tai uudempi | Ei | Englanti |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
|
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Modernia fysiikkaa kattaen oppikirjan luvut 37-44 |
Lähiopetus: 0 % Etäopetus: 0 % Itseopiskelu: 0 % |