|
Opinto-opas 2014-2015
KIE-81300 Japani 6, 3 op
|
Lisätiedot
Languages of instruction: Finnish and Japanese. Mikäli opintojaksolle ilmoittautuu enemmän opiskelijoita kuin on mahdollista ottaa, karsitaan osallistujat ensisijaisesti ilmoittautumisjärjestyksen ja kohderyhmän perusteella. Opintojaksolle ilmoittautuneen tai varasijalla olevan on oltava läsnä ensimmäisellä kerralla varmistaakseen paikkansa opintojaksolla.
Vastuuhenkilö
Naoko Miyamoto-Maunu
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Säännöllinen osallistuminen ja aktiivinen työskentely, sovittujen tehtävien tekeminen ja hyväksytty lopputentti.
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija on kehittänyt suullista ja kirjallista viestintätaitoaan. Hän on tutustunut tuttavalliseen puhekieleen. Hän myös osaa tunnistaa noin 230 kanji-sanamerkkiä.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Sanasto ja aihepiirit: ruoanlaitto. Mt. Fuji, puhelinilmaisuja, unelmat, tietokone jne. | ||
2. | Kuuntelu: kurssin aihepiireihin liittyviä keskusteluja. | ||
3. | Lukeminen : kurssin aihepiireihin liittyviä tekstejä esim. Mt. Fuji, kännykkäviestejä jne. | ||
4. | Puhuminen: kurssin aihepiireihin liittyviä keskusteluja ja esitystä. | ||
5. | Kirjoittaminen: kurssin aihepiireihin liittyviä kirjoitus tehtäviä esim. sähköpostiviestejä jne. | ||
6. | Kielioppi: konditionaali (-tara ja -ba ),-kamoshiremasen ilmaisu jne. | ||
7. | 230 kanji-sanamerkin tunnistaminen. |
Oppimateriaali
Tyyppi | Nimi | Tekijä | ISBN | URL | Painos,saatavuus... | Tenttimateriaali | Kieli |
Kirja | Basic Kanji Book 1 | Bonjinsha | 9784893580917 | Kyllä | Englanti | ||
Kirja | Japanese for Busy People 2, Revised 3rd Edition | AJALT | 9781568363868(4-7700-3010-8) | Kyllä | Englanti |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Ryhmä 1 |