Opinto-opas 2014-2015
Perus

Perus Pori KV Jatko Avoin

|Tutkinnot|     |Opintokokonaisuudet|     |Opintojaksot|    

Opinto-opas 2014-2015

TTA-52010 Markkinointi, 4 op
Marketing Management

Vastuuhenkilö

Tommi Mahlamäki

Opetus

Opetusmuoto P1 P2 P3 P4 Kesä Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitustyöt
 24 h/per
 15 h/per


 


 


 


 
TTA-52010 2014-01 Tiistai 14 - 17 , F ISO SALI
Tiistai 14 - 17 , K1705
Maanantai 10 - 12 , K1702

Opetusmuoto Tunteja Aikaväli Toteutuskerrat Luentoajat ja -paikat
Luennot
Harjoitustyöt
40 h/aikaväli
20 h/aikaväli
01.06.2015 - 18.06.2015
01.06.2015 - 18.06.2015
TTA-52010 2014-02 Maanantai 10 - 16, F PIENI SALI 1
Tiistai 10 - 16, F PIENI SALI 1
Torstai 10 - 16, F PIENI SALI 1

Suoritusvaatimukset

Hyväksytysti suoritettu tentti. Vapaaehtoinen harjoitustyö.
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija muistaa yleisimmät markkinoinnin peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden oleellisen merkityksen. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen tärkeänä osana koko organisaation toimintaa.

Sisältö

Sisältö Ydinsisältö Täydentävä tietämys Erityistietämys
1. Ymmärtää markkinoinnin perusteoriat, määritykset, asiakaslähtöisyyden ja kokonaisvaltaisuuden.      
2. Ymmärtää asiakaslähtöisyyden tärkeyden, markkinoiden segmennoinnin, tarjooman differoinnin, asemoinnin ja tuotekehityksen perusteet.  Sisäinen markkinointi, asiakaspalautteen kerääminen, asiakasrajapinnan hallinta jne.   
3. Ymmärtää erot kulutushyödykemarkkinoiden ja tuotantohyödykemarkkinoiden välillä.  Yleinen toimintaympäristö, kilpailijat, yhteiskunta ja yhteistyökumppanit.   
4. Tietää perusteet markkinointikanavista, markkinointiviestinnästä, tarjooman hinnoittelusta, brändeistä ja markkinointitutkimuksista.  Markkinointiviestinnän alaluokat, täydentävät tarjoomapäätökset, markkinointitutkimusten yleisimmät menetelmät.   

Ohjeita opiskelijalle osaamisen tasojen saavuttamiseksi

Opintojakson arvosana määräytyy tentin ja vapaaehtoisen harjoitustyön perusteella. Läpipääsyyn vaaditaan hyväksytysti suoritettu tentti. Tentistä saatuja, hyväksymisrajan ylittäneitä, pisteitä voi parantaa harjoitustyöstä saaduilla lisäpisteillä. Opiskelijalla, joka hallitsee ydinaineksen vähäisin puuttein on mahdollisuus arvosanaan 1. Hallittuaan ydinaineksen hyvin on opiskelijalla mahdollisuus arvosanaan 3. Arvosanaa 5 varten on opiskelijan hallittava hyvin myös täydentävän tietämyksen asioita.

Arvosteluasteikko:

Opintojaksolla käytetään numeerista arviointiasteikkoa (1-5)

Osasuoritukset:

Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan

Oppimateriaali

Tyyppi Nimi Tekijä ISBN URL Painos,saatavuus... Tenttimateriaali Kieli
Kirja   Marketing Management, 14. painos, Global Edition   Kotler, P. & Keller, K. L.   978-0273755029       Kyllä    Englanti  

Esitietovaatimukset

Opintojakso P/S Selite
TTA-11010 Teollisuustalouden perusteet Suositeltava    

Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)



Vastaavuudet

Opintojakso Vastaa opintojaksoa  Selite 
TTA-52010 Markkinointi, 4 op TETA-1300 Markkinointi, 4 op  

Tarkempia tietoja toteutuskerroittain

Toteutus Kuvaus Opetusmuodot Toteutustapa
TTA-52010 2014-01 TTA-52010 Markkinointi   Luennot
Harjoitustyöt
   
Lähiopetus: 30 %
Etäopetus: 0 %
Itseopiskelu: 70 %  
TTA-52010 2014-02 TTA-52010 Markkinointi, kesäkurssi 2015        

Viimeksi muokattu13.04.2015