|
Opinto-opas 2014-2015
TLO-35030 Yhteisöt ja sosiaalinen media tietojohtamisessa, 4 op
|
Lisätiedot
Soveltuu jatko-opinnoiksi
Vastuuhenkilö
Jari Jussila
Opetus
Opetusmuoto | P1 | P2 | P3 | P4 | Kesä | Toteutuskerrat | Luentoajat ja -paikat |
|
|
|
|
|
|
|
|
Suoritusvaatimukset
Tentti
Viikkoharjoitukset
Harjoitustyö
Osasuoritusten pitää liittyä samaan toteutuskertaan
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää tiedon sosiaalisen luonteen ja yhteisöllisyyden merkityksen liiketoiminnassa sekä näihin liittyvät tärkeät käsitteet kuten wisdom of crowds, collective intelligence, crowdsourcing, Web 2.0 ja sosiaalinen media. Hän tunnistaa ja ymmärtää tietokoneen ja internetin mahdollistamien erilaisten modernien yhteistyö- ja verkostoitumismenetelmien ja –toimintatapojen, erityisesti sosiaalisen ja yhteisöllisen median, mahdollisuudet organisaatioiden sisäisessä ja ulkoisessa tiedonluomisessa, -jakamisessa ja päätöksenteossa. Hän ymmärtää näiden soveltamis- ja käyttömahdollisuuksia ja hyötyjä sekä yleisesti liiketoiminnassa että erityisesti innovaatiotoiminnan kontekstissa.
Sisältö
Sisältö | Ydinsisältö | Täydentävä tietämys | Erityistietämys |
1. | Kollektiivinen älykkyys ja joukkojen viisaus | ||
2. | Käytäntöyhteisöt (communities of practice, networks of practice) | ||
3. | Sosiaalinen media ja Web 2.0 liiketoiminnan tukena | ||
4. | Yhteisöjen ja yhteisöllisyyden hyödyntäminen liiketoiminnassa | ||
5. | Joukkoistaminen ja sosiaalinen media innovoinnissa | ||
6. | Sosiaalisen median analytiikka |
Esitietoketju (Vaatii kirjautumisen POPiin)
Vastaavuudet
Opintojakso | Vastaa opintojaksoa | Selite |
|
|
Tarkempia tietoja toteutuskerroittain
Toteutus | Kuvaus | Opetusmuodot | Toteutustapa |
Luennot Seminaarityöt Harjoitukset |
Lähiopetus: 35 % Etäopetus: 20 % Itseopiskelu: 45 % |