Media Management -maisteriohjelma yhdistää hallintotieteiden ja tiedotusopin näkökulmat. Opintojen näitä kahta alaa yhdistävä lähestymistapa rakentaa empiiriseen tutkimukseen perustuvaa teoriaa ja käyttää monipuolisia menetelmiä mediajohtamisen käytäntöjen ymmärtämiseen.
Ohjelman opetussuunnitelma keskittyy neljään osa-alueeseen, jotka mediajohtamisen ammattilaisten täytyy hallita: mediapolitiikkaan, talouteen, organisaatioihin, sekä median tuottamiin sisältöihin. Ohjelma painottaa näiden neljän osa-alueen keskinäisriippuvuutta. Lisäksi opetuksessa korostuvat päivittäisen mediajohtamisen käytännölliset taidot: strateginen ajattelu, päätöksenteko, muutosjohtaminen, sekä johtamisteorioiden ja käytännön ymmärtäminen mediayhtiöiden kontekstissa. Yhteistyö suomalaisen mediakentän johtajien kanssa on osa opetussuunnitelmaa.
Ohjelman toteutuskieli on englanti.
Lisätietoja hakemisesta sekä valintaperusteet, ks. www.uta.fi/admissions/degreeprog/programmes/.