x !
Arkistoitu opetusohjelma 2017–2018
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KASVAL Vaihtuvateemainen valinnainen opintojakso: Soveltavan teatterin menetelmät lapsen henkilökohtaisen kasvun tukijana - Näkökulma dialogiseen pedagogiikkaan 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi II Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Muut opinnot
Suoritettavien opintojaksojen kuvaukset opinto-oppaissa
Kasvatustieteiden tutkinto-ohjelma
Yhteiset opinnot/EDU
Kasvatustieteiden tiedekunta

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- ymmärtää monipuolisesti teatteritaiteen sovellusmahdollisuuksia kasvatus- ja opetustyössä
- osaa hyödyntää soveltavan teatterin menetelmiä lapsen henkilökohtaisen kasvun sekä aineen opetuksen tukena
- ymmärtää dialogisuuden käsitteen taidepedagogisesta näkökulmasta
- osaa tukea hyväksyvän itsetuntemuksen kehittymistä ja erilaisia oppimistapoja dialogisen opetusotteen avulla
- osaa etsiä aiheesta lisätietoa ja syventää osaamistaan itsenäisesti

Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Nettiopsussa on päättynyt

Opettajat

Juha Merta, Vastaava opettaja
juha.merta[ät]tuni.fi
Pia Serkamo, Opettaja
pia.serkamo[ät]uniarts.fi

Opetus

16.1.2018 – 17.4.2018
Pienryhmäopetus 50 tuntia
Ti 16.1.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 23.1.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 6.2.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 13.2.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 20.2.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 6.3.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 13.3.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 20.3.2018 klo 12-16, Virta215
Ti 27.3.2018 klo 12-16, Virta 005
Ti 10.4.2018 klo 12-19, Virta 005
Ti 24.4.2018 klo 12-16, Virta 005
Itsenäinen työskentely 85 tuntia

Arviointi

Hyväksytty/hylätty.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.

Lisätiedot

Kurssi koostuu kontaktijaksoista, itsenäisistä oppimistehtävistä (=työpajat/opetustuokiot) omassa opetusryhmässä ja niiden raportoinnista, oppimispäiväkirjasta sekä aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta. Kontaktijaksoilla työskennellään työpajamaisesti soveltavan teatterin suuntausten, kuten improvisaation, tarinateatterin, liikeilmaisun ja devising-menetelmän, parissa osallistujien omaa elämänkokemusta hyödyntäen. Samalla tutkitaan opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta dialogisen pedagogiikan näkökulmasta. Osallistujien yhteinen oppimisprosessi saa opintojen lopuksi esityksellisen muodon, joka jaetaan yleisön kanssa.