STYA3A1 Asiakastyön teoriat: Opiskelija hahmottaa käytännön asiakastyön teoreettisen perustan ja kontekstin sekä tuntee asiakastyön keskeiset teoreettiset lähtökohdat ja jäsennykset.
STYA3A2 Asiakastyön menetelmät: Opiskelija tuntee sosiaalisen auttamistyön, ammatillisen vuorovaikutuksen ja haastattelun perusteet sekä osaa eritellä asiakastyön menetelmien paikkaa asiakastyössä. Opiskelija tuntee asiakastyössä käytettäviä interventiomenetelmiä ja tapoja, joilla menetelmiä sovelletaan käytännössä.
Ilmoittautuminen
Kurssille ilmoittautuminen tapahtuu e-lomakkeen kautta
Ilmoittautuminen päättyy 5.9.2017 klo 12.
Ilmoittautuminen
Kurssille ilmoittautuminen tapahtuu e-lomakkeen kautta
Ilmoittautuminen päättyy 5.9.2017 klo 12.
1. Koski-Jännes, Anja & Riittinen, Liisa & Saarnio, Pekka (toim.) 2008. Kohti muutosta. Motivointimenetelmiä päihde- ja käyttäytymisongelmiin. Helsinki: Tammi.
2. Mullender, Audrey & Ward, David & Fleming, Jennie 2013. Empowerment in Action. Self-Directed Groupwork. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
3. Seikkula, Jaakko & Arnkil, Tom Erik 2005. Dialoginen verkostotyö. Helsinki: Tammi.
4. Sommers-Flanagan, Rita & Sommers-Flanagan, John 2009. Clinical Interviewing. Hoboken, N.J. : John Wiley & Sons Wiley. Chapters 1-4.
5. Särkelä, Antti 2001 tai 2011. Välittäminen ammattina. Näkökulmia sosiaaliseen auttamistyöhön. Tampere: Vastapaino.
Luennot, osallistuminen opetukseen, essee.
Opiskelijat laativat ryhmäesseen luentojen ja opintojakson kirjallisuuden pohjalta.