Opintojakson käytyään opiskelija tuntee terveysviestinnän lähtökohdat, keskeiset tutkimuskohteet ja keskeiset käsitteet. Hän ymmärtää viestinnän merkityksen terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä erilaisissa vuorovaikutussuhteissa (esim. asiakkaan kohtaaminen, mediayhteistyö, kriisiviestintä) ja osaa analysoida ja arvioida terveysviestinnän soveltamismahdollisuuksia erilaisissa toimintaympäristöissä. Lisäksi hän osaa toteuttaa ja kehittää terveysviestintää tarkoituksenmukaisesti eri kohderyhmille (yksilö, ryhmä, organisaatio).
CMT:n tutkinto-opiskelijat ilmoittautuvat NettiOpsussa (CMT:stä kurssille otetaan 12 opiskelijaa)
Kurssi toteutetaan yhteistyössä CMT:n, HES:n ja täydennyskoulutuksen kanssa. Koulutukseen kuuluu tammi-helmikuussa 2016 pidettävä orientaatio-osuus etätyöskentelynä sekä neljä lähiopetuspäivää maalis-huhtikuussa, oheiskirjallisuuteen perehtymistä, verkkotyöskentelyä (Moodle) ja lähitapaamisten teemoihin liittyviä analyysitehtäviä sekä lähijaksojen välissä tehtävä viestinnän kehittämistehtävä. Kaikkiin lähiopetuspäiviin osallistumista edellytetään. Koulutusmateriaali on osittain englannin kielellä.