Opiskelija
- ymmärtää koulun liikuntakasvatuksen lähtökohtana sen, että kaikilla osallistujilla tulee olla tasavertaiset mahdollisuudet osallistua, onnistua ja kokea kehollisuutensa omista lähtökohdistaan
- osaa tukea motoristen perustaitojen ja havaintomotoristen taitojen kehittymistä virikkeellisissä ympäristöissä sekä ymmärtää liikunnan merkityksen osana lapsen fyysistä, sosiaalista ja psyykkistä kasvua
-osaa suunnitella koululiikunnan tavoitteellista toteutusta ja arvioida tätä
Aktiivinen osallistuminen opetukseen ja kirjallisen ryhmä-/yksilötentin suorittaminen.
Jaakkola, T., Liukkonen, J. & Sääkslahti, A. (toim.) 2013. Liikuntapedagogiikka. PS-Kustannus.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella 2. opintovuoden luokanopettajaopiskelijat ja 2018 opintonsa aloittaneista ensisijaisesti nopeuttajaryhmän (2018) luokanopettajaopiskelijatja ja erillisen opinto-oikeuden POM-opintoihin saaneet opiskelijat.