Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on teoreettinen ymmärrys palvelumuotoilusta ja kyky suunnitella palveluja turvallisuuden liiketoiminta-alueella käyttämällä palvelumuotoilun työkaluja ja menetelmiä. Opiskelija ymmärtää asiakasnäkökulman ja palvelun loppukäyttäjän merkityksen palvelujen suunnittelussa ja osaa suunnitella turvallisuuspalveluja yhteistyössä asiakkaiden ja eri sidosryhmien kanssa. Opiskelija ymmärtää turvallisuuden merkityksen palvelukonsepteissa ja osaa innovoida ja uudistaa turvallisuuspal-veluja nopeasti muuttuvissa palveluympäristöissä ja erityisesti lentomatkailussa.
Kurssin aikana opiskelija sisäistää palvelumuotoilun periaatteet sekä uusimmat teoreettiset tutkimukset, sekä palvelumuotoilun kehittämistekniikat ja tutkimusmenetelmät. Kurssin aikana opiskelija oppii käyttämään palvelujen suunnittelussa palvelumuotoilun keskeisiä käsitteitä ja työkaluja kuten palvelupolkuja (customer journey), kontaktipisteitä (touch points) ja kriittisiä tapahtumia (critical incidents) turvallisuuspalvelujen suunnittelussa. Kurssin aikana opiskelija sisäistää myös turvallisuuteen palveluna liittyvät keskeiset elementit kuten turvallisuuteen liittyvät viranomaisnäkökulmat ja asiakaskokemusten muodostuminen.
HUOM! Kurssilaisten valinta tehdään motivaatiokirjeen perusteella (ks. Lisätiedot). Motivaationkirje lähetetään sähköpostilla ritva.hoykinpuro@uta.fi ja anniina.autero@uta.fi
Harjoitukset, kirjallisuusessee(t), loppuraportti, arvosana.
Ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.
Kurssille otetaan max 10 maisterivaiheen (tai vastaavat tiedot) opiskelijaa motivaatiokirjeen perusteella. Motivaatiokirje on yhden sivun mittainen ja siinä opiskelija kirjoittaa perustellun näkemyksen siitä, miksi tämä kurssi olisi hänen HOPSinsa mukainen sekä kuvaa kykynsä työskennellä vastuullisesti ja itsenäisesti ryhmässä. Kurssi on osa TuPa-hanketta ja siihen sisältyy matkustusta. Motivaationkirje lähetetään sähköpostilla ritva.hoykinpuro@uta.fi ja anniina.autero@uta.fi