Opiskelija tuntee ammatillisen vuorovaikutuksen ja haastattelun perusteet sekä hahmottaa auttamistyön menetelmien roolin asiakastyön osana. Lisäksi opiskelija on saanut alustavan käsityksen keskeisistä asiakastyön menetelmistä ja tutustunut tapoihin, joilla menetelmiä sovelletaan käytännössä. Logopedian opiskelijat
tunnistavat puheterapiatoimintaa ohjaavat säädökset.
A6b:
Leskelä, L. & Lindholm, C. (toim.). 2012. Haavoittuva keskustelu. Keskusteluanalyyttisia tutkimuksia kielellisesti epäsymmetrisestä vuorovaikutuksesta. Kehitysvammaliiton tutkimuksia 6, Oppimateriaalikeskus Opike. Helsinki: Kehitysvammaliitto.
Tykkyläinen, T. 2005. Puheterapeutti ja lapsi puheterapiatehtävää tekemässä – ohjailevan toiminnan tarkastelua. Helsingin yliopiston puhetieteiden laitoksen julkaisuja 50. e-thesis.
Sellman, J. 2008. Vuorovaikutus ääniterapiassa. Keskustelunanalyyttinen tutkimus harjoittelun rakenteesta, terapeutin antamasta palautteesta ja oppimisesta. Helsingin yliopiston puhetieteiden laitoksen julkaisuja 54. e-thesis.