Opiskelija osaa kuvata lapsen normaalin neurologisen kehityksen. Opiskelija osaa luokitella yleisimmät neurologiset sairaudet ja soveltaa tätä tietoa logopediseen diagnostiikkaan.
Leppäluoto, J. & al. 2008. Anatomia + fysiologia. Rakenteesta toimintaan. Porvoo: WSOY Oppimateriaalit.
Seikel, A. J., King, D. W., & Drumright, D. G. 2005 tai uudempi. Anatomy and physiology for speech, language, and hearing, 1-29; 435-669. Clifton Park, NY: Thomson/Delmar Learning.
Sillanpää, M., Herrgård, E., Iivanainen, M., Koivikko, M. ja Rantala, H. (toim.). 2004. Lastenneurologia. 2. uudistettu painos. Helsinki: Duodecim. s. 13-72, 161-268, 450-489, 496-545, 557-567 ja 643-664.
Soinila, S., Kaste, M., Launes, J. ja Somer, H. (toim.). 2001 tai uudempi. Neurologia. Helsinki: Duodecim. Soveltuvin osin (sovitaan kurssin yhteydessä).