Opiskelija
- ymmärtää koulutussuunnittelun ja kehittämisen yhteiskunnallisia ja pedagogisia lähtökohtia ja toteutusprosesseja sekä arviointia osana prosessia
- ymmärtää koulutussuunnittelun ja kehittämistoiminnan merkitystä organisaatioiden ja henkilöstön kehittymisen tukemisessa
- osaa kehittää valmiuksiaan koulutussuunnitelmien laatimiseen sekä kykyään hahmottaa koulutus- sekä kehittämistoiminnan moninaisuutta
- osaa analysoida kriittisesti koulutus- ja kehittämistoimintaan liittyviä yhteiskunnallisia ilmiöitä
Vaihtoehtoinen suoritustapa: kirjatentti
Sähköinen tentti on avoinna 17.9.2018-15.6.2019.
Kirjatentissä tentitään 3 kirjaa seuraavista vaihtoehdoista:
Eteläpelto, A., Collin, K. & Saarinen, J. (toim.) 2007. Työ, identiteetti ja oppiminen. WSOY. Oppimateriaalit
TAI
Vehviläinen, S. 2014. Ohjaustyön opas. Yhteistyössä kohti toimijuutta. Gaudeamus. Saatavissa myös e-kirjana.
Filander, K. & Vanhalakka-Ruoho, M.2009. Yhteisöllisyys liikkeessä. Kansanvalistusseura.
TAI
Toom, A., Onnismaa, j. & Kajanto, A. (toim.) 2008. Hiljainen tieto: tietämistä, toiminta, taitavuutta. Kansanvalistusseura.
Welton, M. 2005. Designing the just learning society. Niace
TAI
Wenger-Trayner, Etienne, Fenton-O'Creevy, Mark, Hutchinson,Steven, Kubiak,Chris & Wenger-Trayner, Beverly (eds.) 2015. Learning in Landscapes of Practice: Boundaries, identity, and knowledgeability in practice-based Learning. Routledge. Saatavissa myös e-kirjana.