Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijat
- syventävät osaamistaan tutkimuksen tekemisestä kirjoittamisena ja
-osaavat tunnistaa omaan tutkimukseen valittujen metodien vaikutuksen tutkimukseen tekstinä
-osaavat määritellä itseään kirjoittajana ja löytää työskentelytapoihinsa soveltuvia työkaluja
-osaavat hyvän tieteellisen käytännön mukaisen kirjoittamisen tavan.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia asioita: Millainen kirjoittaja olen? Millainen on eettinen tutkimusteksti? Miten teoria ja empiria taipuu vuoropuheluksi? Miten päästään tutkimuksen dokumentoinnista argumentoivaan tekstiin? Mikä on havainnollistamisen tehtävä tutkimustekstissä ja miten eri tavoin sitä voi tehdä? Mikä tekee kvalitatiivisesta tutkimustekstistä ainutkertaisen? Miksi tulokset ja johtopäätökset esitetään yleisellä tasolla yhdessä teorian avulla yhteiskunnallis-kulttuurisessa kontekstissa ja kasvatustieteen katsannosta.
Ilmoittautuminen NettiOpsun kautta su 9.2.2014 mennessä. Kurssille otetaan max. 16 opiskelijaa.
Aktiivinen osallistuminen opetukseen sekä yksilö- ja ryhmätöihin asteikolla 1-5.
Opetusmateriaali jaetaan opintojaksolla.
Pienryhmäopetus 30 h. Työskentelytapana learning by doing: Opettajan alustukset sekä niihin liittyvät harjoitukset yksilö- ja ryhmätyönä oppitunneilla.
Max. 16 opiskelijaa.