x !
Arkistoitu opetusohjelma 2015–2016
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KATMAS14 Kulutuksen ja ostokäyttäytymisen teoria 10 op
Periodit
I Periodi II Periodi II Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Syventävät opinnot
Suoritettavien opintojaksojen kuvaukset opinto-oppaissa
Kauppatieteiden maisteriopinnot
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Johtamiskorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää asiakkaan roolin markkinoinnin strategisten ja suunnitteluun liittyvien prosessien kannalta. Opiskelija osaa tulkita kulutuskäyttäytymistä ja siinä esiintyviä muutoksia toisiaan täydentävien koulukuntien näkökulmista, keskeisimpinä kuluttajan päätöksenteon (Behavioral Decision Theory) ja kulttuurisen kulutustutkimuksen (Consumer Culture Theory) näkökulmat.

Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Nettiopsussa on päättynyt

Opettajat

Hannu Kuusela, Vastaava opettaja
hannu.kuusela[ät]tuni.fi

Opintojakson kotisivu

Opetus

14.1.2016 – 3.3.2016
Luento-opetus 20 tuntia
Seminaari
To 14.1.2016 - 3.3.2016 viikoittain klo 8-11, Päätalo C8

Arviointi

Numerolla 1-5.

Arviointiperusteet

Luennot, tentti ja harjoitustyöt

Oppimateriaalit

  1. Cova, Bernard, Kozinets, Robert &Shankar, Avi: Consumer Tribes, Butterforth-Heinemann, 2007.
  2. Russel, Belk W.: Handbook of Qualitative Research in Marketing, Edward Elgar Publishing, 2006.
  3. Anderson, James C., Narus James A. & Narayandas, D.: Business Market Management: Creating and Delivering Value, Prentice Hall, 2008.
  4. Journal-artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätiedot

Suositeltu suoritusajankohta: 1. vuoden kevät