x !
Arkistoitu opetusohjelma 2013–2014
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
TERTIETO3 Terveystiedon didaktiikan perusteet 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Perusopinnot
Terveystieteiden yksikkö

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija hahmottaa terveysoppimisen ja terveystiedon didaktiikan lähtökohtia ja erityispiirteitä. Osaa kuvata terveysopetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin keskeiset periaatteet ja arvioida niitä eri näkökulmista. Osaa eritellä ja analysoida media- ja virtuaaliympäristöjen merkityksiä nuorten maailmassa sekä osana terveysoppimista. Opiskelija tiedostaa terveysopetukseen sisältyvän eettisen vastuun ja asiantuntijuuden merkityksen ja osaa hyödyntää oppimaansa opetustilanteiden suunnittelussa.

Yleiskuvaus

Terveystiedon didaktiikan lähtökohdat ja teoriaperusta sekä opetuksen suunnitteluprosessi. Toiminnalliset ja draamamenetelmät osana terveystiedon opetusta sekä erilaiset oppimisympäristöt (mm. media ja virtuaaliympäristöt) Arvioinnin periaatteet ja asiantuntijaksi kasvaminen.

Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Nettiopsussa on päättynyt

Opettajat

Yliopistonlehtori Pirjo Lindfors, Vastaava opettaja

Opetus

10.3.2014 – 16.5.2014
Luento-opetus
Ke 12.3.2014 klo 13.15-16.00, Rh 4
Ti 1.4.2014 klo 9.00-12.00, Rh 4
Pe 4.4.2014 klo 9.00-12.00, Rh 4
Ma 7.4.2014 klo 9.00-12.00, Rh 4
Ke 16.4.2014 klo 9.00-12.00, HUOM: B-rakennus, mikroluokka 70a
Pe 16.5.2014 klo 10.00-16.00, Arvo B 241

Arviointi

Numerolla 1-5.

Arviointiperusteet

Harjoitustyöt arvioidaan hyväksytty/hylätty, tentti tai essee numerolla 1-5