x !
Arkistoitu opetusohjelma 2015–2016
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KATMAA16 Markkinoinnin kannattavuus ja taloudellisuus 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Aineopinnot
Suoritettavien opintojaksojen kuvaukset opinto-oppaissa
Kauppatieteiden tutkinto-ohjelma
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Johtamiskorkeakoulu

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää, mitä markkinoinnin kannattavuus ja siihen läheisesti kytkeytyvät taloudellisen ohjauksen käsitteet tarkoittavat, ja hän osaa myös soveltaa niitä markkinointia koskevassa päätöksenteossa. Opiskelija osaa tarkastella markkinointia osana yrityksen tavoitteiden asetantaa tuloskortti-ajattelun pohjalta. Opiskelija ymmärtää panosten ja resurssien käytön asiakasarvojen suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa.

Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Nettiopsussa on päättynyt

Opettajat

Timo Rintamäki, Vastaava opettaja
timo.rintamaki[ät]tuni.fi

Opintojakson kotisivu

Opetus

16.3.2016 – 27.4.2016
Luento-opetus 20 tuntia
Luennot ja harjoitukset
Ke 16.3.2016 - 27.4.2016 viikoittain klo 9.00-12.00, Päätalo A3
Poikkeukset:
23.3.2016 klo 9 –12 , Pääsiäisloma
20.4.2016 klo 8 –12 , Pinni B3116
27.4.2016 klo 8 –12 , Pinni A1081
Harjoitukset 20 tuntia

Arviointi

Numerolla 1-5.

Arviointiperusteet

Luennot, harjoitukset ja tentti

Oppimateriaalit

  1. Davis, John A.: Measuring Marketing. 110+ Key Metrics Every Marketer Needs. John Wiley &Sons Singapore Pte. Ltd., Singapore 2013.
  2. Journal-artikkeleita ja ajankohtaismateriaaleja luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätiedot

Suositeltu suoritusajankohta: 2. vuoden kevät.