Opiskelija
- syventää osaamistaan tutkimuksen tekemisestä kirjoittamisena
- osaa tunnistaa omaan tutkimukseen valittujen metodien vaikutuksen tutkimukseen tekstinä
- osaa määritellä itseään kirjoittajana ja löytää työskentelytapoihinsa soveltuvia työkaluja edistää kirjoittamista, lukemista ja tieteellistä keskustelua
- osaa hyvän tieteellisen käytännön mukaisen kirjoittamisen tavan
Opintojaksolla käsitellään seuraavia asioita: Millainen kirjoittaja olen? Millainen on eettinen tutkimusteksti? Miten teoria ja empiria taipuu vuoropuheluksi? Miten päästään tutkimuksen dokumentoinnista argumentoivaan tekstiin? Mikä on havainnollistamisen tehtävä tutkimustekstissä ja miten eri tavoin sitä voi tehdä? Mikä tekee kvalitatiivisesta tutkimustekstistä ainutkertaisen? Miksi tulokset ja johtopäätökset esitetään yleisellä tasolla
yhdessä teorian avulla yhteiskunnallis-kulttuurisessa kontekstissa ja kasvatustieteen katsannosta? Miten analyysi ja päättely vaikuttavat tutkimustekstin kirjoittamiseen? Oman tekstin reflektointi ja palautteen antaminen.
Learning by doing: Opettajan alustukset sekä niihin liittyvät harjoitukset yksilö- ja ryhmätyönä oppitunneilla. Opetusmateriaali jaetaan opintojaksolla.
Enintään 20 opiskelijaa.